Gå til innhold

olje drypper fra bakaksel-pakning eller omfattende rep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

la tilfeldigvis noe papp under bilen for et par dager siden (gadd ikke gå i søppla). dagen etter oppdaget jeg en oljeflekk på pappen ca midt mellom bakhjulene. flekken var vel 6cm i diameter,men antar det har trukket godt ut på pappen. dagen etter var det en ny flekk...

hva kan det være og er det greit å kjøre med noen dager til jeg får time på verksted?

(hvor lenge dette har pågått vet jeg ikke da asfalten på parkeringa er godt sausa inn med olje gjennom 30år)

Skrevet

Nå er jeg ikke noe kjentmann på kardanger eller klokker, men kan tenke meg at der er simmeringer på hver aksling, er vel ganske vanlig fenomen at de ryker visst man har tatt inn og ut akslingen, lett og kruke de. Men som sagt er langt fra noen motorguru :)

Skrevet

skifta olje på bakakslingen for 7000km siden,men tror ikke de demonterte noe.

har det dryppet en dråpe i døgnet de siste 5 mnd kan det jo hende det nærmer seg slutten snart

Skrevet

Ta av baklokket og få av alle pakningsrester og legg på ny pakning, er fort gjort. Kan også være greit å kjenne etter at boltene på baklokket og av og på-fylling sitter tight.

Skrevet

da har svaret kommet... er fra ventilen til nivåreguleringa sølet kommer fra. systemet ,unntatt demperne,er så morkent at det må skiftes så da blir det dyrt. det positive er at det kan kjøres med en stund så man får tid til å spare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...