torodd Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 har en tikkelyd i motoren min, som kun kan høres fra høyre side (passasjersiden) vis du står ute å lytter, eller vis du står på siden av en annen bil med vinduet nede. kan det være at forje eier har kjørt på dårlig olje... (shell 10w-40) og at motoren er litt tett innvendig?? har hatt et oljeskift på bilen byttet til statoil 5w-40. vet ikke om den tikker mere eller mindre nå, så tenkte jeg kansje skulle kjøre en motor rens og helle på casterol 5-40 olje... noen som har erfaring eller vet hva det kan være?? har prøvd og lytte rundt på motoren med et hult stål rør, men jeg kan ikke finne ut hvor lyden kommer fra...
Ballder Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Høres ut som om du har samme lyden jeg har i min 325 95 mod. V.S motor mente dette var en resonans lyd som kommer pga plast innsug. Lyden min høres ut som en litt dyp tikke lyd. Ventiltikking har liksom en mye høyere tone i "klangen" liksom. Hører også lyden godt når jeg kommer på bilen bakfra på høyre side.
Sevenord Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Det er så mye det "kan" være, så for min del skal jeg ta den til en BMW forhandler å få bekreftet hva det er først som sist. Ivertfall gjøre ett forsøk.
torodd Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2006 Er veldig svak tikking... og tikker kun når motoren er varm. følger også turtallet, tikker ikke høyere men raskere. så tenkte kansje at di hudrøyliske ventil løfterene var fulle av dritt. Tenkte kansje at det ville hjelpe med en motorrens. har kjørt ca 4000km på statoil olja.
Sevenord Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Her er noen tips, om du tør å lese.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=30956&highlight=
torodd Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2006 kan ikke høre lyden vis jeg står forand, bak eller på førersiden av bilen.
torodd Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2006 bilen har gått 195k og har fulgt alle servisene opp til 175k
Mauro Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Samme hadde jeg til jeg byttet olje. Begynner å komme litt tilbake nå, men det er snart på tide å bytte olje. Jeg kunne ihvertfall høre det om jeg kjørte med passasjer vinduet oppe å kjørte langs en vegg eller lignende. Lyden kom fra høyrehjulbue. Lyden kunne ikke høres om man sto forran bilen.
torodd Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2006 vis vi går ut i fra at det er en ventil som tikker, så burde vel den tikke på kald motor også... ellert hva tror\mener dere når tikkingen kun oppstår på varm motor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå