Gå til innhold

Hvor langt går en m40 motor før den ta kvelden?


maurtin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 318i, m40 som nærmer seg 230000KM, den tikker osv men hvor langt bruker de å gå før de gir seg? vet det har mye med vedlikehold og hvor pent bilen er kjørt, men sånn ca?

diskuterte det litt igår.. èn mente den gir seg ved 250000km en annen mente på rundt 350000km..

Hva er det som først ryker, toppen?

forresten, lette etter den topicen om hvor langt din bil har gått men fant den ikke :shock:

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kam og reg.reim er jo et svakt punkt på denne motoren.. Så hvis du glemmer å bytte reim og den en dag ryker så kan nok toppen din fort bli en smule ødelagt. Driver man aktivt vedlikehold kan jeg ikke se problemet med å få den motoren til å gå langt over 300k..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv enn m40 som har ruslet 260 000 km.

Hvor langt enn m40 motor har sikkert mye med hvordan behandling den har fått.Har hørt snakk om m40 motor som rusla langt over 300 000km uten mye problemer.

Jeg for min del har byttet olje etter km og da brukt castrol. Min tikker selv for det. Har vurdert tanken på bytte til rullende vippearmer men settet koster over 5000kr så andre alternativer blir under vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått på Valvoline mener jeg, men jeg har kjørt 2 oljeskift på en eller annen 10w40 delsyntetisk olje fra Bilekstra. Husker ikke hva den het, men den oppfylte alt av krav, og motoren tikker ikke mer eller bruker olje så den er god som gull. Skulle du ønske det kan jeg finne ut hva den heter neste gang jeg er hjemme ;)

Forbruket på den må jeg innrømme jeg egentlig aldri har sjekket. Alt jeg vet er at det er under literen ;) Ble opplyst av forrige eier at hun kjørte den på under 0,7 ved langkjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på castrol GTX magnatec 5w40 helsynt men vurder kansje prøve uten en tykker olje (halv synt) grunnet tikking og forbruk om det kan hjelpe./?

Tikkingen er ikke konstant men kommer og går. Vurder kamsett som bygger om vippearmene til ruller, slik M43 har hos motorrevision.de men koster kr så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har tuslet 316 000km uten problemer nå. Har kun brukt Castrol TXT på denne siden jeg fikk den(193 000km)

Var begynt å bli litt antydning til tikking for 20 000km siden. Kjørte da igjennom Forte Motor Flush. Siden har den gått fin fint.

Denne motoren har til tider fått rikelig med pryl, men samtidig fått bra vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har har hatt 2 m40 motoren. og kan ikke si jeg har hatt noe god erfaring med de.!

jeg byttet ventilsett kamaksling tønner osv svev som en klokke.

kjørte noen tusen km. så røk et rådelager :S

min erfaring er dorlig motor. symaskin og tåler ikke det granne herjing! har nå en m44 is maskinen. er som en annen verden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sikkert 20 av di bilene .. den jeg har hatt av 318i som har hatt høyest km stand er 420.000 km.. det sprøeste med den bilen er at den tikket ikke, og var seig som bare juling.. tålte alt! Den var tidligere eid av en postmann faktisk... alle servicene holdt, og aldri byttet motor..

Så etter min mening går disse bilene langt dersom man holder dem vedlike.. oljeskift o.l betyr mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...