Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ehrnst: stabstag? hva mener du med det? men jeg må vel bytte bakaksling, mellomaksling? tenkte jeg skulle bytte til e36 m3 girkasse (den går på uten problemer?).. og jeg trenger ei sperre (75% kanskje? ;)

Skrevet

er vel stabstag på bakstillinga, og grøvre foran.. så det du trenger skifte er bremser foran, stabstag foran, bakstilling, instrumenter

og seff motor og drivverk.. e36 m3 passer ikke så vidt jeg vet

Skrevet

Det du trenger er:

Motor

Girkasse(passer ikke fra 4 syl til 6 syl)

Mellomaksling må sannsynligvis byttes.

Diff og drivakslinger trenger du strengt tatt ikke å bytte, men skal du bytte til 325 diff så må du bytte drivakslinger og mellomaksling også.

Krengingshemmer/Stabstag framme må byttes da det ikke vil passe med stabstag fra en 4 syl.(Litt annen utforming for å få plass til motor. Er ikke nødvendigvis kraftigere.

Stabstag bak er sannsynligvis det samme.

Du må også bytte bremseskiver/kalipere fremme.

Viss du ikke har skivebremser bak så må du bytte svingarmer for å få på skivebremser.

Instrument må byttes(Er mulig å fikse turteller på det du har, men er enklest å bytte)

Selve understellet er likt med unntak av:

Dempere og fjærer fremme og fjærer bak. Disse må byttes.

M3 kasse vil jeg tro passer rett på.

75% diffbrems hørtes mye ut. Tror jeg ville gått for en vanlig 25% diffbrems viss du har tenkt å bruke bilen til vanlig bruk også.

Er jo samme chassis på 316, 318 ..... og M3 så det meste passer om hverandre.

Er ikke sikker på om M3 diff passer da det er en annen travers bak på M3 i forhold til resten av 3 serien. Må kanskje bytte travers(Er som sagt litt usikker på dette), men er ikke sikkert det er nødvendig.

Skrevet

Ooops. Så nå at det gjelder en E30.

Så det var snakk om E36 M3 kasse så jeg tenkte automatisk at det var E36 det var snakk om.

Det jeg skrev i innlegget ovenfor gjelder E36 og ikke E30!

Skrevet
Hvordan er det hvis man ønsker å sette inn en 318is motor i en '97 316? E36... Går ut i fra at det er mindre modifikasjoner da?

I utgangspunktet så er det omtrent plug & play.

Bytt komplett motor med ledningsnett så er du omtrent i mål vil jeg tro.

Kanskje litt mindre tilpasninger, men det er bagateller.

Skrevet

Lett å få godkjent også da mao.?

Motoren i min 316 har gått noen kilometer, men bilen ellers er meget fin og bærer ikke preg av høy km.

Da var det bare å sope sammen noen penger forutsatt at biltilsynet ikke er vrange. ;)

Skrevet

Å godkjenne til en allerede eksisterende modell (her fra 318 til 325) skal gå veldig greit. Bare skrift ALLE deler som er forskjellige mellom en 318 og 325 av den årsmodellen, dra innom et BMW verksted og få de til å gå over bilen totalt og skrive ut en bekreftelse på at bilen er 100% identisk med en hvilken som helst annen orginal 325 (med mindre andre spesifikasjoner er gitt). På denne måten får jeg godkjent min 318 ombygd til 325 ihvetfall. Skal ikke være noe big deal. Men husk å være nøye med alt, biltilsynet krever at alt er på stell (noe jeg også er helt enig i, med visse unntak).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...