B.E.E. Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 I det siste har bilen begynt å føles ustabil på veien. Føles på en måte nervøs. En ulende lyd kommer i hastigheter over 70, og lyden forsvinner hvis jeg svinger mot høyre, og blir veldig sterk hvis jeg svinger mot venstre. Har jekket opp bilen, men klarer ikke å kjenne noe slark i hjulene. Hva kan dette være?
Mr_Sunde Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 Kan vere høyre hjullager selv om det ikke er slakk. Jekk obb bilen og prøv å snurr på hjulet og hør etter ulyd.
B.E.E. Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2006 Men vil bilen føles ustabil på veien, hvis det ikke er slakk i hjullageret?
prebols Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 Når ulyden forsvinner ved svinging, er det typisk hjullageret som er gåent. Sånn har skjedd på 2 av e30ne jeg har hatt før i hvertfall
bjalle Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 At bilen er ustabil er som regel slitte stabilisatorstag,merkes ekstra godt hvis du har store felger,rister det i bilen så er slitte endeledd en typisk feil på din bil.
C0bra Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 Er det opp-ned slakket du har kjent etter? Er det som er hjullageret;) Ellers kan du teste å surre fort på hjulet og høre godt etter. Hvis begge disse 2 tingene er ok, så er det nok ikke hjullageret
Bjørn 320 Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 Har ein del "romlelyd" i bilen uansett kva fart eg har...kan dette vere kaputt hjullager, eller berre pga. store hjul (225 og 245)? Kan ikkje sei eg har merka noko slark...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå