Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har i lengre tid hatt problemer med å starte bilen. For at den skal starte må jeg gløde den flere ganger (3-5 ganger). Etter dette starter bilen greit. Jeg byttet derfor glødeplugger, men var så dum(?) at jeg kjøpte glødeplugger på biltema. Etter bytte av glødeplugger må jeg fortsatt gløde flere ganger.

Glødelampen lyser hver gang jeg vrir på tenninga. Er dette riktig?

Mistenker derfor at biltema glødepluggene ikke fungerer spesielt bra. Noen formeninger om dette eller tips til hva problemet kan være?

NB: har hatt dyserens og kondensfjerner på tanken uten at dette har hjulpet.

Bilen er en 1994 modell 325 TDS.

Skrevet

Ryker den mer enn normalt når du kaldstarter den etter fire, fem glødinger?

Ble det ikke merkbar forskjell etter du bytta glødeplugger i det hele tatt? Synes det var litt underlig at pluggene som biltema selger ikke holder mål.

Skrevet

Hadde presist samma prob på min 318tds. Bytta også glødepluggene, men ble ikke bedre.

Fikk etter vært vite at det var en sensor eller en ventil som skulle styre luft og blandingsforholdet som var def.

Men det var også noen som sa at jeg burde prøve å bytte gløde reelet også.

Jeg solgte bilen før jeg fikk prøvd noen av disse delene...

Skrevet
Ryker den mer enn normalt når du kaldstarter den etter fire, fem glødinger?

Ble det ikke merkbar forskjell etter du bytta glødeplugger i det hele tatt? Synes det var litt underlig at pluggene som biltema selger ikke holder mål.

Når den starter kommer det ut ganske mye hvit røyk. Kan ikke si jeg syntes det ble noe bedre nei. Skulle ikke glødelampa sluttet å lyst etter at jeg har glødet en gang? Den lyser hvertfall ikke hvis jeg kjørte bilen for ca 10 min siden

Skrevet

Glødelampa slutter ikke å lyse selv om du nettopp har glødet den. Mener det går på motortemperaturen når glødelampen lyser. Har du sjekket om glødepluggene blir varme? Er tydeligvis noe muffens et sted ja..

Skrevet

Heisan. har en kompis som har en 324 turbodiesel som har hatt samme problemet med sin bil. første feilen vi fant var at tettningene på håndpumpa på dieselfilteret var gåen. det som sjer da er at bilen drar falskluft inn i dieseltilførselen og bilen blir tungstartet pga at man må tørne rundt motoren til lufta er ute igjen. lufta kommer inn når bilen står i ro. Fikset dette og bilen vart bedre men ikke bra. etter en masse feilsøking fant vi feilen. Glødereleet var kaputt skiftet dette og bilen var som ny. grunnen til dette mener bmw er at man ikke skifter glødeplugger så ofte som man skal og hvis en eller fler glødeplugger er defekt går dette ut over glødereleet. releet er en relativt dyr afære så vær sikker før du eventuelt skifter dette. koster rundt 1200 på gs-bildeler hvis jeg ikke husker feil

Skrevet

Nå i natt hadde jeg faktisk innbrudd i bilen :(

Glødepluggene er plassert litt kronglete til så jeg er usikker om jeg kommer til dem. Måtte ta av innsuget for å bytte dem.

Skal sjekke ut tipsene dine esben86. Glødereleet har jeg faktisk ikke tenkt på engang.

Takk for hjelpen alle tre.

Skrevet

ja sjekk å så må di si i fra om du får til:) Jævli med inbruddet at folk er så frekk skjønner jeg ikke i de hele tatt. er faen meg helt utrolig at di ikke greier å holde fingrene av andres eiendom. Bilen er hellig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skulle gjerne tatt slike folk ut i båten og "mista" dem over bord med et STORT anker rundt halsen.

• 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...