Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det å lakke felger med vanlig lakk?

har tenkt på pulverlakkering, men da må jeg finne noe "fyllmasse" som tåler 200 grader C.

Skrevet

Utrolig lett å pusse ned alufelger. Det jeg gjorde på mine kantkjørte felger var å bruke ei vanlig pussemaskin med 80 papir og pusset ned felgen rundt det hele der den var kantkjørt og sånt, også gikk jeg over med 120 papir. Ble veldig bra. Skal sende de på lakkering nå snart. Det koster 1500kr bare for fire felger.

Skrevet

ok. Det du kan gjøre da er jo å pusse de slik at de blir mindre synlige, det hjelper. Når du får ny lakk da i tillegg blir det enda mindre synlig.

Skrevet
blir en hel del å pusse da...

er flere mm dype hakk.

Men husk at det er alufelger, så det er veldig enkelt å slipe de. Jeg hadde skikkelig dype merker i mine, og jeg har fått bort alt. Jeg brukte pussemaskin...

Skrevet

er det noe spesielt smart å slipe bort mye av godset på felgene?

duger vanlig lakk på felger eller er pulverlakk det eneste som gjelder.?

Skrevet
blir en hel del å pusse da...

er flere mm dype hakk.

I ditt tilfelle ville jeg tatt med meg felgene til en lakerer og spurt han om hva du burde gjøre, hvor mye du burde pusse osv. om det er veldig dype sår.

Skrevet

jeg ville ikke pussat cvekk gods av felgene, gå heller til noen som kan sveise alu og få dettil å legge en sveis i hakkene som du kan slipe jevnt med resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...