Tweety bimma Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Er dere sikker på at det ikke er clutch'en som er slitt? På min forrige E36, hadde jeg det også slik. Dette ble bare værre og værre, og tilslutt røyk clutchen. i mitt tilfelle er det bare når den blir varm så nei tror ikke detr er det
Pool Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 Takk for alle svar. Trur clutcen min er som den ska vere. Og da e kun ved varm motor. Og kø kjøring e et hel...ja. Får prøve å skifte noe av de dåkke skirver her da. Stemmer de at reg reima på desse motorane skal skiftes ved kvar 40000? Min er kjørt 90000 siden sist
Mauro Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 Er dere sikker på at det ikke er clutch'en som er slitt? På min forrige E36, hadde jeg det også slik. Dette ble bare værre og værre, og tilslutt røyk clutchen. Det kan være. Hvor mye koster det å bytte clutchen, eller få den sjekket?
tommye46 Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Håper ikke jeg er for sen med svar på denne. Du/dere vil nok også merke at det samme gjelder på revers, men i mindre grad her. Om dere hadde helt samme problem som jeg i min tid hadde, så vil også ristingen øke jo mer man gasser. Først den gode nyheten: Hadde akkurat samme problemet på min gamle E36 316i. Fant til slutt svaret på en amerikansk side. Viste seg at dette er en seriefeil på biler som ble solgt i USA, og at det der ble fikset på garanti. Det gjaldt også noen biler solgt i Tyskland etter som jeg forsto. Jeg hadde lange krangler med mitt lokale BMW-verksted, men de dekket ingenting. Den dårlige nyheten: Du må bytte hele girkassen Hva er forresten reg.nummeret ditt? Håper ikke du har endt opp med min gamle bil... Håper i alle fall at det sparer deg for noen timer feilsøking. Skal se om jeg finner igjen orginale stedet jeg fant svaret.
Kjetil Sømme Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Takk for alle svar. Trur clutcen min er som den ska vere. Og da e kun ved varm motor. Og kø kjøring e et hel...ja. Får prøve å skifte noe av de dåkke skirver her da. Stemmer de at reg reima på desse motorane skal skiftes ved kvar 40000? Min er kjørt 90000 siden sist Jupp, hver 40.000. Motoren din lever nok på lånt tid!
Mr_Sunde Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Er dere sikker på at det ikke er clutch'en som er slitt? På min forrige E36, hadde jeg det også slik. Dette ble bare værre og værre, og tilslutt røyk clutchen. Er ikke usannsynlig dette. Er mange med E36(inkludert meg selv) som har opplevd lignende. Spesielt ved køkjøring når det er varmt. Er sannsynligvis et problem med clutchen. Er sikkert 100.000km siden jeg merket det første gangen og clutchen holder ennå.
Mauro Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Er dere sikker på at det ikke er clutch'en som er slitt? På min forrige E36, hadde jeg det også slik. Dette ble bare værre og værre, og tilslutt røyk clutchen. Er ikke usannsynlig dette. Er mange med E36(inkludert meg selv) som har opplevd lignende. Spesielt ved køkjøring når det er varmt. Er sannsynligvis et problem med clutchen. Er sikkert 100.000km siden jeg merket det første gangen og clutchen holder ennå. Ja, men hvor mye koster det å sjekke om clutchen er sliten, og hvor mye koster det å bytte den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå