Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen blir noe varm, så må få ut luft fra systemet... Radiator har vært ute av bilen, og satt inn igjen tom.

Men hvordan lufter jeg systemet her? Mørkt ute, så håper ikke det er store opperasjonen :)

Skrevet

prøvde meg nå... tok ut skruen ved siden av eks.tanken (på topp av radiator) Helte på vann mens jeg holdt gassen inne og vannet kom ut av dette skruehullet... gjorde det til det ikke kom mer bobler, etter hva jeg så ihvetrfall, skrudde i skruen og slo av motoren.. må vel vente til bilen er kald nå, og se ann nivået... Riktig eller feil?

Skrevet

Det holder med å fylle ekspansjonstanken med kjølevske. Vri om tenningen (uten at motoren starter) for å pumpe kjølevæske rundt i systemet. Etterfyll væske så lenge det er nødvendig og til det pipler ut væske fra den øvre ventilen. Så kan du kjøre deg en tur slik at motoren blir varm og kontrollere væskenivået igjen.

Skrevet
Det holder med å fylle ekspansjonstanken med kjølevske. Vri om tenningen (uten at motoren starter) for å pumpe kjølevæske rundt i systemet. Etterfyll væske så lenge det er nødvendig og til det pipler ut væske fra den øvre ventilen. Så kan du kjøre deg en tur slik at motoren blir varm og kontrollere væskenivået igjen.

dette må gjøres mens den er kald eller?

Skrevet

Skulle lufte etter et bytte av termostat på min gamle e36 320, prøvde både kald og varm motor, men d endte på bmw verksted får å få dette til. Mekanikkeren fortalte meg at varmeapp.registeret måtte luftes siden dette sitter høyest...Kan ikke ha vært rare jobben, betalte vel 150kr for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...