Riefarn Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 bilen blir noe varm, så må få ut luft fra systemet... Radiator har vært ute av bilen, og satt inn igjen tom. Men hvordan lufter jeg systemet her? Mørkt ute, så håper ikke det er store opperasjonen
Riefarn Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2006 prøvde meg nå... tok ut skruen ved siden av eks.tanken (på topp av radiator) Helte på vann mens jeg holdt gassen inne og vannet kom ut av dette skruehullet... gjorde det til det ikke kom mer bobler, etter hva jeg så ihvetrfall, skrudde i skruen og slo av motoren.. må vel vente til bilen er kald nå, og se ann nivået... Riktig eller feil?
rams Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Det holder med å fylle ekspansjonstanken med kjølevske. Vri om tenningen (uten at motoren starter) for å pumpe kjølevæske rundt i systemet. Etterfyll væske så lenge det er nødvendig og til det pipler ut væske fra den øvre ventilen. Så kan du kjøre deg en tur slik at motoren blir varm og kontrollere væskenivået igjen.
Riefarn Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2006 Det holder med å fylle ekspansjonstanken med kjølevske. Vri om tenningen (uten at motoren starter) for å pumpe kjølevæske rundt i systemet. Etterfyll væske så lenge det er nødvendig og til det pipler ut væske fra den øvre ventilen. Så kan du kjøre deg en tur slik at motoren blir varm og kontrollere væskenivået igjen. dette må gjøres mens den er kald eller?
e46320dat Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Skulle lufte etter et bytte av termostat på min gamle e36 320, prøvde både kald og varm motor, men d endte på bmw verksted får å få dette til. Mekanikkeren fortalte meg at varmeapp.registeret måtte luftes siden dette sitter høyest...Kan ikke ha vært rare jobben, betalte vel 150kr for dette.
rams Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Denne jobben gjøres når motoren er kald og det er ingen grunn til å betale et verksted for å gjøre dette
Odland318is Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Trodde da at motoren skulle kjøres varm, settes i en liten oppoverbakke, gasse til 2000 omdreininger og åpne lufteskrua til det ikke kommer mer bobler...
Riefarn Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2006 Er det jeg gjorde, og det funket som bare det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå