Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 84 pontiac fiero og ett ferrari 308 formsett jeg vil selge for 50 000kr eller byttes mot e30/e36 coupe som har vært regga i norge før 1.1.96.. hvis ingen vil bytte men har ett e30/e36 coupe karosseri til salgs så si fra (gjerne uten motor osv)

fiero'n er tatt inn som flyttegods så den skal godkjennes etter reglene fra 3juni 1942.. så den er lett og godkjenne med større motor og 4,6L northstar passer rett på orginale girkassa

ferrari formsettet er ikke i toppform og trenger en opppussing.. men får med ett nesten komplett formsett (har ikke støpt ræva ennå)

får med alt som trengs for og få bygd den om og godkjennes

replica.jpg

replica2.jpg

dokumentasjon på atte bilen SKAL godkjennes med dette karosseriet

fiero2.jpg

supersims v14 1990mod med 85mod yamaha 70hk som er litt trimma.. 50knop+.. selges for 15000 eller byttes mot en bmw

DSC00706.jpg

DSC00764.jpg

go propell

sommeren2006082Small.jpg

er litt småtteri og fikse.. er ett par sprekker i skroget og undervannshuset har tatt kvelden men ett nytt undervannshus koster 3-5000kr og skadene er null problem og fikse hvis man kan det grunnleggende med glassfiber/polyester støping

ta kontakt her på forumet eller send mail til jarle@eika.no

Skrevet

hvorfor må den være regga før 1.1.96 ? har en Coupe 320i E36 men den er regga etter dette da..

Skrevet

den er regga etter 1.1.96 jaffal .. en eier siden den ble tatt inn og regga i Norge, tror det var i 97 en gang..

Skrevet

finn ut når i 97 den er regga.. bilen i signaturen du tenkte på ?

hvis noen har en billigere e36 coupe og vil bytte så si fra.. trenger ikke noe mer enn karosseri med norske papirer

Skrevet

Regelen som gjelder ombygging uten avgifter er at kjøretøyet må ha vært registret i Norge i 10 år. dvs at en bil som feks ble importert 30.3.1997, kan ombygges uten avgifter 30.3.2007

Skrevet
Regelen som gjelder ombygging uten avgifter er at kjøretøyet må ha vært registret i Norge i 10 år. dvs at en bil som feks ble importert 30.3.1997, kan ombygges uten avgifter 30.3.2007

dette tror jeg faktisk er feil, jeg hørte med biltilsynet om dette for en tid tilbake, og de sa at ved avgiftsfri ombygging av bil må den være regga første gang i norge senest 1996, pga noen nye regler som kom den gangen eller no sånt! dvs at selv om man kjøper en 98 modell kan den ikke bygges om uten problem i 2008, og man kan heller ikke kjøpe en bil fra 96 som er importert i 2000... bare eksempler... som sagt jeg er ikke 100% sikker, men det var no sånt dama i andre enden sa! :)

Skrevet

Med tanke på avgift så er de 10 år fra førstegangsregistrering i norge som gjelder. Så er bilen førstegangsregistrert i norge 23. oktober 1996 så er det ikke avgifter på å bygge den om med større motor. Har ingenting å si hva årsmodell bilen er. Er registreringsdato som gjelder.

Skrevet
dette tror jeg faktisk er feil, jeg hørte med biltilsynet om dette for en tid tilbake, og de sa at ved avgiftsfri ombygging av bil må den være regga første gang i norge senest 1996, pga noen nye regler som kom den gangen eller no sånt! dvs at selv om man kjøper en 98 modell kan den ikke bygges om uten problem i 2008, og man kan heller ikke kjøpe en bil fra 96 som er importert i 2000... bare eksempler... som sagt jeg er ikke 100% sikker, men det var no sånt dama i andre enden sa! :)

Det var slik regelen var før 2005/6. Dem (stortinget/samferdselsdepartementet) har nu endret reglene, slik at dem er basert på akkurat 10år siden førstegangsregistrert i norge.

Skrevet

vet ikke helt hva i undervannshuset som har tatt kvelden men har en misstanke om akselen eller ett drev (hakke åpna og sett) men den går framover på tomgang og med engang man gir litt på så "slepper" det nedi undervannshuset så virker det som motoren står i fri

her ser dere skadene

sommeren2006086Small.jpg

sommeren2006080Small.jpg

sommeren2006077Small.jpg

sommeren2006075Small.jpg

fenderlista vet jeg ikke hvor har blitt av, enten blitt stjælt eller detti av

sommeren2006071Small.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...