Martin Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 2002 mod som har gått ca 85000 km, bilen har klimatronikk eller hva det heter. Vifta har tatt kvelden, tips om at det kan være en motstand som har gått, i verste fall er viftenenheten ødelagt. Garantien er vel 3 år (eller er det 2 år?). Men dette synes jeg er virkelig dårlig altså! Her må det vel gå ann å dra frem kjøpsloven, det om forventet levetid for en ting. Eller hva mener dere? Noen som har erfaring med det samme eller noe lignede? Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det er synd å si det men dette er en standard feil på alle E39 tror jeg! Jeg måtte bytte varmeapparatmotstand på min (2000) mod. her i januar, da var km stand 73000! Syns det er det er litt for dårlig av BMW! Men, jeg vet ikke, du kan jo prøve å dra frem kjøpsloven, å høre hva forhandler sier.. Du har jo en litt nyere mod enn meg. Men jeg tviler egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Skrevet November 26, 2006 Forfatter Share Skrevet November 26, 2006 En liten tilbakemelding på hvordan det gikk: Fikk skifta motstanden (eller noe sånt..), det ville verkstedet ha i overkant 1200,- for. Da viste jeg til kjøpsloven og at man har krav på å vedlagsfritt få skifte noe som er beregnet til å vare minst 5 år. Hadde på forhånd hentet inn uttalese fra Forbrukerrådet, der de klart støttet min påstand. Ble da spurt om bilen var importert eller ny i Norge. Min er ny i Norge og da ordnet det seg uten kostnader for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå