esben86 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ble stoppet av politiet i dag og politibetjenten spurte om han fikk se motoren. jeg viste han motoren å han presterer å si at bilen var trimma så mye at han måtte teste den før jeg kjørte videre. hallo jeah right, jeg sa at de kunne han ikke gjøre får de har han nemlig ikke lov til. men det påstod han. jeg sa at den eneste som får ta kontroll av bilen var biltilsynet. å dessuten sa jeg bilen er ikke trimmet en pøkk. har jo bare sportsluftfilter og effektanlegg og at jeg har lakkert motordekslene i sølv slik at det kansje kunne se slik ut. IDIOT kaller jeg de for. men han ga se til slutt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 han ga seg til slutt... det var da en merkelig slutt på en slik historie.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 aaah,norsk politi på sitt beste.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 For en sjanse for en sjanse, her skulle du jo parrert med, ja det er greit, men da tester vi vogna di først! Eller bare la han prøve bilen, og så selge den til han etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 de har vel egentli ikke lov til dette, du kan kreve å få se en skriflig tillatelse.men du skulle sagt : skal du prøve bilen min,skal jeg prøve bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2006 hehe ja kansje han skal få prøve bilen i morgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2006 å han "ga seg" egentlig ikke. han sa at han måtte undersøke. skal bli morro å høre hva han har å si neste gang jeg møter på han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Du skal ikke spøke med de lakkerte dekslene, er jo en kjent sak at det øker effekten masse, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 De har ikke lov til å se under panseret trodde jeg. Det har de ingenting med. De lyser jo ofte inn i bilen i helgene dersom man er så heldig å blir stoppa. Men uansett, hadde han sett forskjell på en B25 eller B28? I E34en tenker jeg...hehe, av og til blir det litt for mye av det gode vedrørende praktisering av lovverket synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2006 nei de har ikke lov uten tillatelse fra retten men skulle jo være snill men de var jo ikke lurt for fyren hadde jo like mye peiling som en sur potet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 når jeg blir stoppa (som skjer ofte, men ikke pga grisekjøring, bare fordi bilen min ser ut som den gjør) får jeg alltid samme samtalen: "kan jeg få se vognkort og førerkort?" -han får det. "er det din bil?" spør han "ja" svarer jeg "er du sikker?" spør han men han fortsatt holder både vognkortet og førerkortet i hånda! hvor uintelligente er de? btw... bare lillestrømspolitiet som gjør sånn! neste gang skal jeg svare" nei, aner ikke hvem den er sin jeg" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arandal Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Kan tilføye en liten historie ifra den tida når jeg hadde moped. En kompis ble stoppet av politiet på sin rijeu eller hva den het. Trimma var den jo selvfølgelig, lovens lange arm kikket litt på mopeden og konkluderte med at han hadde "skrudd litt her", når kompisen min kom hjem (som ikke har peiling på skruing) pekte på hva politiet mente var gjort for å øke prestasjonen på moppa, pekte han på et rundt deksel så luftfilterboksen eller noe i den duren (lenge siden), det hadde ihvertfall ingen verdens ting med trimming av mopeden...jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Selvfølgelig har de lov å se under panser. Dette gjør de ofte når de sjekker biler som har feil eller avvik. F.eks gamle Golfen min som var omlakkert, men ikke oppført i vognkort. Da sjekket de (hvis de gadd) chassisnr i motorrommet. Politi kan se oppi kofferten din og, for å se at du har varseltrekant som du er pålagt å ha med i bilen. Men å la en politimann PRØVEKJØRE bilen, er bullshit Det kan de drite i, samme med å ta teknisk kontroll utenom lys og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 når jeg blir stoppa (som skjer ofte, men ikke pga grisekjøring, bare fordi bilen min ser ut som den gjør) får jeg alltid samme samtalen: "kan jeg få se vognkort og førerkort?" -han får det. "er det din bil?" spør han "ja" svarer jeg "er du sikker?" spør han men han fortsatt holder både vognkortet og førerkortet i hånda! hvor uintelligente er de? btw... bare lillestrømspolitiet som gjør sånn! neste gang skal jeg svare" nei, aner ikke hvem den er sin jeg" Bodde ikke du i Larvik da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Haha, har noen erfaringer med lovens "intelektuelle" lange arm. Eks: (Bil: E30 M20 turbo, ikke godkjent) Politi: "Er dette orginalstørrelse på BMW turbo?" Eier: "Ja, selvfølgelig!" Politi: "Ok... Du har vel ikke kjørt streetracing?" Eier: "Streetracing?" Politi: "Ja.., ok...greit" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå