Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selvfølgelig har de lov å se under panser. Dette gjør de ofte når de sjekker biler som har feil eller avvik. F.eks gamle Golfen min som var omlakkert, men ikke oppført i vognkort. Da sjekket de (hvis de gadd) chassisnr i motorrommet. Politi kan se oppi kofferten din og, for å se at du har varseltrekant som du er pålagt å ha med i bilen. Men å la en politimann PRØVEKJØRE bilen, er bullshit :) Det kan de drite i, samme med å ta teknisk kontroll utenom lys og slikt.

De kan faktisk ikke kreve å få se inni bilen/bagasjerommet med mindre det er "på fersk gjerning eller friske spor". Spør de om varseltrekanten kan du be de ta 2-3 steg vekk fra bilen mens du fisker frem varseltrekanten.

Det er en i BMW-klubben som konsekvent kliner førerkort og vognkort opp i vinduet fra innsiden og kun har en liten glippe når politiet stopper ham. Og hvis de spør om varseltrekant for å lure ham ut av bilen, så har han en liggende bak setet 8)

Skrevet

@esben86: Om du skulle råke opp i sånne situasjoner igjen (dette gjelder også dere andre selvsagt) og vedkommende ikke gir seg, kan du spørre om å få betjentens id-nummer. De er ikke under noen omstendighet pålagt å oppgi sitt navn lenger, da det kan være fare for personforfølgelse. Men spør gjerne etter id til betjenten, så kan nok enkelte av de straks bli litt mer medgjørlige.

Skrevet
Selvfølgelig har de lov å se under panser. Dette gjør de ofte når de sjekker biler som har feil eller avvik. F.eks gamle Golfen min som var omlakkert, men ikke oppført i vognkort. Da sjekket de (hvis de gadd) chassisnr i motorrommet. Politi kan se oppi kofferten din og, for å se at du har varseltrekant som du er pålagt å ha med i bilen. Men å la en politimann PRØVEKJØRE bilen, er bullshit :) Det kan de drite i, samme med å ta teknisk kontroll utenom lys og slikt.

Det har der så absolut ikke lov til.Skal de kikke på noe som helst annet enn dekk og lys,så må de ha assistanse fra biltilsynet,eller ransakelses ordre.De har ingen som helst opplæring som sier at de skal kunne noe om motoren på biler.

Skrevet

Stemmer! Er noe som heter skjellig grunn.

De må ha mistanke eller bevis for ulovligheter etc.

Blei stoppa sent en vårkveld for 3 år siden og kupelyset i Sierra er ikke akkurat av det dominante slaget så jeg så ikke så mye da jeg skulle fiske frem vognkortet. Hadde tusen ting i hanskerommet.

Spurte om å få låne lommelykta han sto med på utsida, men fikk bare et arrogant nei. Så da gikk jo dagen med å finne vognkortet.

OG, jeg tror ikke jeg har varseltrekant i bilen :roll:

Skrevet

hehe politiet tror de eier verden når de er ute å patrulerer. var også med en kompis av meg som skulle hente en (skropel) og da ble vi stoppet og han kontrolerte vognkortet på bilen og på bilhengern men de så greit ut sa han.hehe det morroe her var at fyren som kjørte bilen faktisk ikke lov til å kjøre bil med henger men han sjekket ikke førerkortet men poenget var at han kontrolerte dekkene på bilen og dær stod det piggdekk og på hengern sto det piggfrie vinterdekk. politibetjenten nektet oss å kjøre videre med dekkene på den måten for han sa at hvis det skulle være pigg på bilen måtte det være pigg på hengeren også. er bilmekaniker og dekkselger men har faktisk aldri hørt om en lov som sier dette. har politiet rett?

Og foresten er det bare å skrive inn historier om politiet her er morro å lese om når de driter seg ut.

Skrevet
Haha, har noen erfaringer med lovens "intelektuelle" lange arm.

Eks: (Bil: E30 M20 turbo, ikke godkjent)

Politi: "Er dette orginalstørrelse på BMW turbo?"

Eier: "Ja, selvfølgelig!"

Politi: "Ok... Du har vel ikke kjørt streetracing?"

Eier: "Streetracing?"

Politi: "Ja.., ok...greit"

:lol:

Den er tynn :D

Skrevet
Haha, har noen erfaringer med lovens "intelektuelle" lange arm.

Eks: (Bil: E30 M20 turbo, ikke godkjent)

Politi: "Er dette orginalstørrelse på BMW turbo?"

Eier: "Ja, selvfølgelig!"

Politi: "Ok... Du har vel ikke kjørt streetracing?"

Eier: "Streetracing?"

Politi: "Ja.., ok...greit"

:lol:

Den er tynn :D

hehe ja var litt tynn men viser jo at politiet ikke har peiling

Skrevet
hehe politiet tror de eier verden når de er ute å patrulerer. var også med en kompis av meg som skulle hente en (skropel) og da ble vi stoppet og han kontrolerte vognkortet på bilen og på bilhengern men de så greit ut sa han.hehe det morroe her var at fyren som kjørte bilen faktisk ikke lov til å kjøre bil med henger men han sjekket ikke førerkortet men poenget var at han kontrolerte dekkene på bilen og dær stod det piggdekk og på hengern sto det piggfrie vinterdekk. politibetjenten nektet oss å kjøre videre med dekkene på den måten for han sa at hvis det skulle være pigg på bilen måtte det være pigg på hengeren også. er bilmekaniker og dekkselger men har faktisk aldri hørt om en lov som sier dette. har politiet rett?

Og foresten er det bare å skrive inn historier om politiet her er morro å lese om når de driter seg ut.

Det med piggdekk stemmer ja!

Skrevet

Haha... Har ei lita ei jeg og! Her i Krødsherad har vi en politimann som ikke har politibetjent som yrke... Det er livet hans, om dere skjønner!? Var en oppante her som kjørte og snakka i telefon uten handsfree og møtte denne erkeånsen av en politimann... plutselig blir han forbikjørt av bilen med politimannen og blinket inn til siden... politimannen som kun var ute på søndagstur kommer opp på siden hans og sier: "Hadde jeg hatt uniform på meg nå, så hadde jeg tatt deg!"

Uansett hvor sopp man er i skallen, så er IKKE det måten å opptre på i dagliglivet, men ser desverre at det er sånn noen politimenn er! Trur jeg bare hadde vist han fingern og kjørt altså... *oppgitt*

Men har og en replikk en annen polis kom med... Var snakk om at det var så forferdelig masse ulovlig mopedkjøring og snøscooterkjøring her i bygda! Hadde blitt snakk om det, og så utbryter han: "Vi i politiet må da vel finne no bedre å drive med enn å ta mopedister med trim og snøscooterkjørere...!"

Den innstillingen liker jeg svært godt... Nok dop og driit i Norge til at de ville hatt å drive med alle mann!

Skrevet
når jeg blir stoppa (som skjer ofte, men ikke pga grisekjøring, bare fordi bilen min ser ut som den gjør) får jeg alltid samme samtalen: "kan jeg få se vognkort og førerkort?" -han får det. "er det din bil?" spør han "ja" svarer jeg "er du sikker?" spør han men han fortsatt holder både vognkortet og førerkortet i hånda! hvor uintelligente er de? btw... bare lillestrømspolitiet som gjør sånn! neste gang skal jeg svare" nei, aner ikke hvem den er sin jeg" :lol:

Bodde ikke du i Larvik da?

joda, men flytta tilbake til skjetten! er jo opprinnelig herfra skjønner du! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...