bjirn Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article307406.ece Jenten døde på sykehuset senere i natt... Det var hennes 15årsdag... Ut fra bremsesporene på stedet er det rimelig sikkert at sjåføren av bilen ikke holdt fartsgrensen på stedet som er 60km/t. Jeg kjente ikke jenten, men når slikt skjer så nære meg sitter jeg alikevel her og er trist på vegne av typen, foreldrene og alle som kjente henne. Det er for jævlig at noen skal dø så ung. Så, kjør forsiktig folkens.. Ikke skap flere slike oversikter.. Og jeg kondolerer til alle etterlatte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Synd når sånt skjer... kondolerer til familie og kjente!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 kjedelig sak dette ja. Lange bremsespor også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Ja.. Og fotgjengerovergangen er BAK fotografen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Tragisk Kondolerer med familie og etterlatte. det ikke klarlagt om føreren av bilen har begått noen feil i forbindelse med påkjørselen. Dette får meg til å undre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Tragisk Kondolerer med familie og etterlatte.det ikke klarlagt om føreren av bilen har begått noen feil i forbindelse med påkjørselen. Dette får meg til å undre... Når man sykler over veien (selv i et forgjengerfelt) er man regnet som "kjørende", altså med helt andre rettigheter og plikter enn fotgjengere. Et flott eksempel på hvor farlig dette kan være er her i Oslo. På Ring 1, når man kommer ut av tunnellen og kjører mot blitz ved det gamle telenorbygget, så ligger det en forgjengerovergang midt i veien. Der kommer det stadig syklister ned bakken og over forgjengerfeltet i 20-40 km/t selv om det er tett trafikk med biler der. Det er ingen som forventer at det kommer syklister i den hastigheten, all den tid man ser etter forgjengere som går eller jogger mot overgangen. Jeg har selv sett et par skikkelig ulykker der (begge gangene kjørte syklisten inn i skjermen til bilen, og gikk på trynet etter en flyvetur). Jeg har også selv tutet en sånn luring i bakken, han skvatt da jeg la meg på hornet (måtte stå alt jeg hadde på bremsen). Det er selvsagt tragisk når såpass unge mennesker er innblandet i ulykker, og særlig med et så tragisk utfall. Men sykler man over et fotgjengerfelt, så legger man hodet på hoggestabben mer en man aner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå