Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dump ventil er vel for turbo..for å ikke miste trykket ved girskift..

Skrevet

Er vel ingen mening med dumpventil på en diesel etter som jeg har forstått. Dette på grunn av at det ikke er noe gassspjeld på dieselmotoren. Dumpventilen har vel den funksjonen at den slipper ut trykk når du slipper gassen sånn at turboen ikke mister turtall hver gang du slipper gassen.

Er i allefall sånn som jeg har forstått det :)

Skrevet

En turbo på en dieselbil er ikke helt lik turboen på en bensinbil. Skulle du forsøke å montere dumpventil på din ville du mest sansynlig miste effekt. Det finnes ulike varianter av slike "lydbokser". Etter min mening vil det bare høres dumt ut, siden det ikke er mulig med "ekte" dumpventil på dieselmotorer.

Skrevet

Min mening er motsatt. Lyden er og blir kul, selv om det er en diesel bil!

Har du 2 tommeltotter og ikke 10, skal du nok klare og montere dette selv. Du må blant annet koble deg på noe elektrisk. Husker ikke i farta hva og hvor det var.

Skrevet
En turbo på en dieselbil er ikke helt lik turboen på en bensinbil. Skulle du forsøke å montere dumpventil på din ville du mest sansynlig miste effekt. Det finnes ulike varianter av slike "lydbokser". Etter min mening vil det bare høres dumt ut, siden det ikke er mulig med "ekte" dumpventil på dieselmotorer.

Hvorfor vil han miste effekt? :?

Skrevet

husker jeg var på rakkestad før vi skulle på rudskogen,da såg jeg en bmw som det var en ganske heftig lyd i pluss at det var diesel, dumpventilen var liksom "det lille ekstra". heftig synest jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...