Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ut for at varmeapparatet mitt fusket litt i kveld. Det som skjedde var

at det plutselig begynte å blåse kaldluft. Klimaanlegget står vanligvis på 21.5 grader og da bruker det å være ganske kurrant inneklima. Det som skjedde nå er at det kom kaldluft å det ble kaldt. Den fortsatte å blåse kaldluft helt til jeg justerte temperaturen opp til 28 grader, da roet den seg ned og det virket som at det var den temperaturen anlegget trodde den hadde. For å få varme inn i bilen måtte jeg stille temp. til 30 grader.

Bilen er en E39 530d

Noen som har vært ut for det samme ?

Det jeg umiddelbart tenker på i denne sammenheng er at returluft til nleggets temperatursensor ikke fungerer. Men denne returluften går vel igjennom de to rillene i klimaanleggets "tastatur". Evt at selve temperaturfløleren har røket.

Skrevet

Har omtrent det samme problemet som deg på min 528 e39. Har ikke sjekket dette noe videre, men etter at vinteren slo til her nord begynner det å bli ganske plagsomt. Hadde vært fint med svar hvis du finner ut av dette.

Skrevet

Vel, det er ikke kjølesystemet det er noe problem med, det er vel ganske sikkert. Men problemet er vel å få klimaanlegget til å justere varme til coupe`n.

Biler med klmaautomatikk kjører alltid friskluften over air condition varmeveksleren, slik at luften blir kjølt ned før den blir varmet opp igjen hvis det er bruk for varme inn i bilen. Det som muligens kan være en annen feil er at det mekanisk ikke klarer å legge over spjellet for at kaldluften skal inn over varme varmeveksleren.

Skal undersøke merer så vil dere få høre hva som er galt. Det er jo bra typisk at dette skal skje nå som vinteren er rett rundt hjørnet. Jeg skal i allefall postlegge alt jeg finner ut slik at du også skal få et pent møte med vinteren Havari. :wink:

Skrevet

Var innom BMW forhandlern idag å spurte om hva som kunne være problemet. De mente hele klima panelet måtte skiftes, men måtte få den inn for å demontere å måle den før de kunne si noe sikkert.

Må nok begynne å forske litt selv her nå, siden de er det dyreste verkstedet jeg noen gang har vært borti.

Skrevet

Det er ikke mulig å se hva temeraturfølerene har slags verdi da?

På e36 med kimaautomatikk kan må slå inn en spesiell kode slik at man bla kan følge med på verdiene hver enkelt temp føler har, da ser man jo fort om de er som de skal eller ikke hvertfall.

Skrevet

Jo, skulle tro det var mulig å få informasjon via enten display eller computer for hva slags verdier de forskjellige giverne viser.

Utrolig at man må skifte hele klima panelet da alt annet klimakjøling og varmeteknisk utstyr har muligheten for å bytte givere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...