Anderslien Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg har akkurat satt på senkefjærer. Har kjøpt et sånn FK 40/20 senkesett fra GS. Jeg har kun satte på fjærene foran da. Tenkte jeg skulle se hvordan det ble før jeg setter på de bak. Men jeg ser omtrent ingen forskjell fra før. Er dette på grunn av at de er akkurat satt på, så de trenger å tilpasse seg litt før den blir lavere, eller?
D.Toft Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 dine gamle fjører er nok godt segen fra før, og senkefjørene må få sige litt, ca 14 dager vil du se noe
Anderslien Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 dine gamle fjører er nok godt segen fra før, og senkefjørene må få sige litt, ca 14 dager vil du se noe Tar såpass lang tid ja... Men bør jeg sette på bak også? Den er jo veldig lav bak fra før, fordi de er sikkert veldig dårlige de fjørene som sitter bak. Sånn er de jo på alle E34. Så er vel kanskje smart å bytte de?
D.Toft Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 sett på bak og du, den blir kansje itt høyere enn nå, men noe stivere..
skywalk3r Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 ja, hvorfor ikke når du har 2 nye fjære... Mvh Stian S
Anderslien Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2006 Har fått satt på bak også nå. Der så jeg forskjell med en gang! Men foran er det omtrent ikke forskjell. Er det på grunn av at demperen er lengre foran, så det tar litt tid før jeg ser det foran?
sLQvdal Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 hjulbuen over bakdekkene går lengere ned enn hjulbuen fremme.
Steffan C Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Dette skjønner jeg ingen ting av. Tar ikke dager eller uker før bilen "setter" seg etter senking. Etter første turen så får du riktig høyde på bilen. Jeg senka Touringen min 45mm foran(H&R fjærer). Så forskjell etter første lille prøvetur, orginalfjærer på E34 er jo grisehøye .
C0bra Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Den setter seg litt ekstra de 2første ukene eller noe slikt, men ikke så veldig mye ekstra enn etter du har kjørt enn 5minutters tur
Andreas1 Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 De aller fleste senkesettene jeg har hatt har trengt litt tid før de har satt seg i riktig høyde. En annen sak er at hvis det er gamle biler med originalfjører har de som regel seget sammen litt slik at den effektive senkingen ikke blir "som bestilt", men noe mindre. Hvis du senker så mye som SteffanC her (45mm) vil du nok se forskjellen raskt, men jeg vil nok tro at hans sett også har blitt litt lavere etterhvert. Vet du om det er originalfjærer rundt hele eller om noen er byttet tidligere? .
Steffan C Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Hvis du senker så mye som SteffanC her (45mm) vil du nok se forskjellen raskt, men jeg vil nok tro at hans sett også har blitt litt lavere etterhvert. Mye!!! . Faktisk så skulle jeg ønske at den var enda litt lavere. Lurer på om jeg skal montere senkeskåler til våren(senker 10mm) .
Anderslien Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2006 De aller fleste senkesettene jeg har hatt har trengt litt tid før de har satt seg i riktig høyde.En annen sak er at hvis det er gamle biler med originalfjører har de som regel seget sammen litt slik at den effektive senkingen ikke blir "som bestilt", men noe mindre. Hvis du senker så mye som SteffanC her (45mm) vil du nok se forskjellen raskt, men jeg vil nok tro at hans sett også har blitt litt lavere etterhvert. Vet du om det er originalfjærer rundt hele eller om noen er byttet tidligere? . Jeg har 40/20 senk da. Så er jo bare 0,5mm forskjell fra hans sitt sett. Det var original fjærer rundt hele bilen. Ingen var byttet fra før.
Anderslien Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 Har nå tatt litt bilder og sånt av bilen min med senkingen. Har nå gått 15 dager siden jeg byttet foran og ca 7 dager siden jeg byttet bak. Jeg er fornøyd bak, men syntes den ikke ble sånn veldig senka foran. Den står med stygge stålfelger på da, men samma det. Bilder: Her er en annen E34 med akkurat samme senking: Du ser der at den e34'en der er mye mer senket foran enn min. Er det på grunn av at bilen må stå enda lenger med senkingen så den synker sammen enda litt mer, eller kan det være noen annen grunn til dette?
Andreas1 Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Det ser jo faktisk ut som om den ikke vil lenger ned enda det har gått to uker Har du noen mulighet for å sjekke at du faktisk har fått 40mm foran? Står det noe delenummer på dem så du kan sjekke mot bestilt vare (i tilfelle de har pakket feil)? Ingen av mine har ikke hatt så stor forskjell mellom bestilt høyde og resultat etter 14 dager nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå