Dralle Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Har en kar som kan ta den lett slitte kammen på 745'en min (e23) og lage en Alpina B7-specs kam... Hvordan blir dette gjort? Noen som har erfaring med det? Det koster omtrent like mye eller mer enn en ny kam...
Lien Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Det hørtes rart ut i grunn. En trimkam har jo flyttet punktet hvor tappen på kammen begynner å trykke mot ventilene (åpne før og lukker senere). Du kan ikke bare slipe til det så vidt jeg har forstått det riktig.
02 Touring Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Det blir slipt på baksiden av tåppen. da blir løftet høyere.
Dralle Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg er fortsatt skeptisk.... Noen med en litt utførlig forklaring på dette?
Lien Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Det blir slipt på baksiden av tåppen. da blir løftet høyere. Det høres jo greit nok ut det, siden du flytter punktet, men vil du ikke da få en veldig butt ende? Det er jo umulig å flytte punktet, samtidig som at du skal ha en like "kvass" tupp uten å tilsette noe metall der..
Nilsen Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Hvis det koster like mye eller mer, ville jeg gått for en ny kam.
Dralle Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 Hvis det koster like mye eller mer, ville jeg gått for en ny kam. Ja... tror nok jeg går for nytt ja. Jeg skjønner ikke helt hvordan løftet blir høyere jeg ved å slipe på undersiden???? Må man ha større eksenterskiver for ventilklaringer eller??
Kimmit Racing Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 hei det går fint ann til og slipe om til trimkam kontakt km maskinering tlf 63858171 han lager blant annet kammer til meg,vs motor og mange fler av dem store
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå