sindre Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Skulle flytte bilen da den plutselig ikke ville starte, hadde glemt å skru av lysene så jeg trodde det var batteriet som var tomt. Men når jeg brukte start kabel så ville den ikke starte da heller. Motoren går rundt men vil ikke starte, så jeg tenkte jeg skulle trille den i gang. Det var heller ikke mulig. Hva kan være galt? Den sto forresten ikke lenge med lyset på, 1 time eller noe rundt der så det er nesten rart den ble strøm tom.
Bjørn 320 Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Sjekka at batteriet på "hjelpebilen" var i tipp topp stand og at det var stor nok kapasitet på det? Kan bli knapt viss det f.eks var ein bitte liten polo eller noko i den duren Prøv ei stor stygg dieselpurke eller noko sånt som hjelpebil
sindre Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 Prøvde bilene til begge brødrene mine, så jeg tror det et eller annet er ødelagt på bilen min.
Nilsen Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Bensinpumpa kanskje? Forreste releet på "utsiden" på sikringsboksen.
sindre Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 hvordan finner man ut om det er bensin pumpa?
Betakaroten Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Prøv å starte bilen i noen sekunder, så tar skrur du ut en av tennpluggene og ser om det er bensin på den, ta også å sjekk om tenpluggene får strøm.
sindre Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 har sjekket pluggene og det var ikke noe bensin på de, vet ikke hvordan man sjekker om pluggene får strøm.
Betakaroten Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Skru ut en plugg og sett den nære motorblokka. Vri rundt tenninga, dersom den får strøm vil den gi en ganske bra gnist. Men for all del IKKE hold i pluggen eller pluggledningene når du starter, da kan du få deg et skjokk
sindre Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 takk for tipset, skal prøve på det.
sindre Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 flere tips om hva som kan være galt? Fant ingen slepe krok foran jeg, er det ikke det på disse bilene eller var det jeg som ikke fant noe i mørket?
ehrnst Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 jo det er slepekrok, du finner den om du leter deg fram på frontplata
sindre Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 syntes det virket veldig teit å ikke ha det foran, fant nemlig bak. Men fristet ikke så mye å bli tauet 15 km baklengs Får håpe jeg finner den når jeg skal opp å kikke på den igjen etterhvert.
Betakaroten Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Du har gnist på pluggene, men det kommer ikke bensin inn i motoren? Har du sjekket releet til bensinpumpa funker? Veldig greit hvis det er det som har tatt kvelden, da er det bare å sette i nytt og kjøre hjem
sindre Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 Nei har ikke fått sjekket om det kommer bensin til motoren enda eller sjekket reelet til bensinpumpa. Hvordan kan man gjøre det enkelt? Skal opp og sjekker plugger og kikke litt mer på bilen nå snart.
Rogern Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 prøv med startgass. starter den da får ikke bilen bensin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå