Gå til innhold

Hjelp, bilen vil ikke starte. E30 320

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle flytte bilen da den plutselig ikke ville starte, hadde glemt å skru av lysene så jeg trodde det var batteriet som var tomt. Men når jeg brukte start kabel så ville den ikke starte da heller. Motoren går rundt men vil ikke starte, så jeg tenkte jeg skulle trille den i gang. Det var heller ikke mulig. Hva kan være galt?

Den sto forresten ikke lenge med lyset på, 1 time eller noe rundt der så det er nesten rart den ble strøm tom.

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sjekka at batteriet på "hjelpebilen" var i tipp topp stand og at det var stor nok kapasitet på det? Kan bli knapt viss det f.eks var ein bitte liten polo eller noko i den duren ;) Prøv ei stor stygg dieselpurke eller noko sånt som hjelpebil :)

Skrevet

Skru ut en plugg og sett den nære motorblokka. Vri rundt tenninga, dersom den får strøm vil den gi en ganske bra gnist. Men for all del IKKE hold i pluggen eller pluggledningene når du starter, da kan du få deg et skjokk ;)

Skrevet

flere tips om hva som kan være galt?

Fant ingen slepe krok foran jeg, er det ikke det på disse bilene eller var det jeg som ikke fant noe i mørket?

Skrevet

syntes det virket veldig teit å ikke ha det foran, fant nemlig bak. Men fristet ikke så mye å bli tauet 15 km baklengs :?

Får håpe jeg finner den når jeg skal opp å kikke på den igjen etterhvert.

Skrevet

Du har gnist på pluggene, men det kommer ikke bensin inn i motoren?

Har du sjekket releet til bensinpumpa funker?

Veldig greit hvis det er det som har tatt kvelden, da er det bare å sette i nytt og kjøre hjem ;)

Skrevet

Nei har ikke fått sjekket om det kommer bensin til motoren enda eller sjekket reelet til bensinpumpa.

Hvordan kan man gjøre det enkelt?

Skal opp og sjekker plugger og kikke litt mer på bilen nå snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...