Gå til innhold

Hvordan får jeg ut hattehylle på E34?

Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte fjærer bak på bilen nå, men jeg vet ikke helt hvordan. Må jeg fjerne hattehylla for å gjøre det? Jeg har tatt vekk det meste i bagasjerommet, og da ser jeg to av de mutterne som holder fast demperen der, men får å komme til den siste, må jeg vel ha opp hattehylla? Så jeg lurer da altså på hvordan jeg gjør dette enklest mulig?

Har sett litt på den veilederen på E39 hvordan du fjerner hattehylla, men mangler bilder. Ser det så mye lettere på bilder hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha ut baksete først.

da napper du først i sitteputa foran. slik at det løsner.

så sitter baksetet i 4 plastmuttere. du finner 2 av dem i skiposehullet og to på undersiden av setet. rett ved innfestningen til der hvor selene er festet. på yttersidene.

så ser du hvordan hattehylla er festet.

men, går det ikke om du bare tar ut bakhøyttalerene da? jeg tror nesten det.

vipp opp dekselet. og c-stolpe dekslene. så kommer du til skruene som bakhøyttalerene sitter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar opp seteputa til baksetet. Drar opp nakkestøttene. Løsner 4stk 10mm muttrer(plastikk), en på hver side der med hvor du fester setebeltet, og 2stk i nede i midtarmlenet. Tar ett stort flatt skruhjern og skrur av plastikk dekselet som er under nakkestøttene. Løsner dekslene til oppe på selene. Og drar opp og frem hele seteryggen(løsner de 2boltene som holder nedre del av beltene hvis du vil ta hele ryggen ut av bilen). Så er det bare 4plastikk klips som holder hattehylla i fremkant:) Så er det bare til å nappe den ut;)

Har du rulle gardin og lignende vet jeg ikke hvordan det er festet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenge berre å demontere bakseteryggen. Der kjem du fint til det du trenger. Er ikkje nødvendig å ta ut hattehylla.

Jo, du må ha ut hattehylla. Har akkurat gjort det. Kommer ikke til ellers. Men har et nytt problem. Får ikke av støtdemperen på det ene festet den sitter. Har banket litt på den og prøvd å vridd den ut, men den vil bare ikke. Noen som vet hvordan jeg skal få ut støtdemperen så jeg får byttet fjærer bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meine å huske at eg slapp å ta ut hattehylla for å komme til støtdemperene på min. Kan iallefall ikkje hoksa at eg tok den ut :S

Du tenker på at det henger på feste nede?

Hadde problem med det eg også. Eg brukte vinkelsliper for å få av demperen. Gad ikkje å sitte og grisle med det i timesvis.

Men mogleg du kan bruke ters?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meine å huske at eg slapp å ta ut hattehylla for å komme til støtdemperene på min. Kan iallefall ikkje hoksa at eg tok den ut :S

Du tenker på at det henger på feste nede?

Hadde problem med det eg også. Eg brukte vinkelsliper for å få av demperen. Gad ikkje å sitte og grisle med det i timesvis.

Men mogleg du kan bruke ters?

Brukte du vinkelsliper? Hva gjorde du med den da? Husk at jeg skal bruke opp igjen demperen da. Kun bytte fjærer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...