Gå til innhold

Motorbytte, avgifter?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 92 mod e36 318, driver å bygger den om til 325, om jeg ikke tar feil er bilen impotert til norge i 96-98.. må jeg betale en helvettes stor avgift da for å regge bilen med 2.5 literen?

Hørte bilen må være førstegangs registrert i Norge for å slippe en jævlig svær avgift ved motorbytte :evil:

Vist dette er tilfelle selger jeg hele e36'en og heller kjøper meg en e46 som jeg hiver 2.5 literen i! :evil:

Skrevet

Det vil også være prosentvis bruksfradrag pr år, så det vil ikke bli så ille uansett :)

Skrevet

ifølge den kalkulatoren må jo jeg betale 13 041,00 for å bare bygge om til 196 hk =(

Åså hadde jeg tenkt å montere turbo... ca 350hk (minst) = 32 097,00,-

Faen for et land vi bor i!

Skrevet

Du trenger nødvendigvis ikke å godkjenne den med masse hk enda du har turbo. Les prioritert topicen til Ola på prosjektforumet.

Skrevet
Vent til den er ti år da :P

Ja, verre er det ikke. Og hvis den er registrert i 96-98 så skal det ikke være lenge om å gjøre. Samtidig så tar det en stund og bygge opp en skikkelig turbomotor + de nødvendige oppgraderinger i understell.

Det vil da ikke bli så i avgifter, og ingen sier at du må godkjenne med 350hk. Det går da fint å godkjenne en motor som er god for 500hk med 200-220hk. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...