aUDUN` Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Har en 92 mod e36 318, driver å bygger den om til 325, om jeg ikke tar feil er bilen impotert til norge i 96-98.. må jeg betale en helvettes stor avgift da for å regge bilen med 2.5 literen? Hørte bilen må være førstegangs registrert i Norge for å slippe en jævlig svær avgift ved motorbytte Vist dette er tilfelle selger jeg hele e36'en og heller kjøper meg en e46 som jeg hiver 2.5 literen i!
SanMiguel Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 du slipper avgifter for ombyggingen av 318 hvis den er førstegangsregistrert før 23 oktober 1996. seinere registrert vil avgiftene gradvis øke..
oddis Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Det vil også være prosentvis bruksfradrag pr år, så det vil ikke bli så ille uansett
ChrZZ Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Og du kan regne ut alt her: http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO
aUDUN` Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 ifølge den kalkulatoren må jo jeg betale 13 041,00 for å bare bygge om til 196 hk =( Åså hadde jeg tenkt å montere turbo... ca 350hk (minst) = 32 097,00,- Faen for et land vi bor i!
Mr_Sunde Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Skal du ha turbo så får du vel ikke noe avgiftsendring før du har fått dette godkjent, noe som ikke alltid er like lett Staten skal ha sitt uansett.
SanMiguel Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 mange fler ville hatt 325turbo hvis det var gratis..
oddis Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Du trenger nødvendigvis ikke å godkjenne den med masse hk enda du har turbo. Les prioritert topicen til Ola på prosjektforumet.
aUDUN` Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 men blir vell et helvettes baluba om jeg havner i noe trøbbel og di kikker under pansere mitt og ser en diger turbo..
oddis Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Vent til den er ti år da Ja, verre er det ikke. Og hvis den er registrert i 96-98 så skal det ikke være lenge om å gjøre. Samtidig så tar det en stund og bygge opp en skikkelig turbomotor + de nødvendige oppgraderinger i understell. Det vil da ikke bli så i avgifter, og ingen sier at du må godkjenne med 350hk. Det går da fint å godkjenne en motor som er god for 500hk med 200-220hk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå