Gå til innhold

Min E30 tar inn vann.


Kennyboy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har en E30 86 modell som tar inn ganske mye vann når det regner. Jeg har ikke takluke! Har hørt at personer har hatt feil med de. Men det har ikke jeg. Noen som har noen forslag hvor jeg kan lete hen? Det ligger en god del vann i venstre sideplate. Hører det skvulper der :( Og sjekka under teppe og der var det også en god del vann...

Håper dere kan hjelpe meg.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Z3 var også våt under teppene, jeg tok ut teppe og kjørte med en tur ut i regnværet. Sikta inn på en skikkelig vanndamm og ga gass. 8)

Du kan tro jeg ble lang i maska når jeg så at vannet sprutet inn fra siden og på min venstre sko. :o Det er nemlig et litet hull under høytalerne på Z3, vannet spruter da opp fra jekkefestet og inn i kanalen og inn under teppet via dette hullet. Teppene er tørket opp skikkelig, og hullene tettet jeg igjen med silikon. Håper du finner lekasjen før du får mugg i bilen, fordi da er det kjørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Jeg har en E30 86 modell som tar inn ganske mye vann når det regner. Jeg har ikke takluke! Har hørt at personer har hatt feil med de. Men det har ikke jeg. Noen som har noen forslag hvor jeg kan lete hen? Det ligger en god del vann i venstre sideplate. Hører det skvulper der :( Og sjekka under teppe og der var det også en god del vann...

Håper dere kan hjelpe meg.!

Stikk opp dreneringshullene under kanalene. Vanlig at disse fylles med dritt/techtyl el.lign opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E30 ble tettet i hue og rævva men lakk like mye, men hvis du plukker av fremskjermene vil du sikkert se det samme som jeg gjorde, og det er disse "terassene" de lager for å drenere vannet vekk under vinduet. I hjørnet på disse blir det liggende dritt og ruster i stykker. Eneste måten å tette ordentlig på er å demontere skjermer slik at du kommer ordentlig til.

Kan teste før du demonterer ved å brette tilsides teppet under hanskerom og tømme vann i rillene under vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det at det ligger vann i høyre sideplate bak. Hvordan kan jeg få det ut igjen? Er det noen propper eller lignende som jeg kan nappe ut. Eller er jeg nødt til å borre opp et lite dreneringshull? Faen så mye uventet jobb det ligger å lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du har følgende å sjekke på e30:

Drenering kanaler

rust i gulv - ofte ved pedaler

takluke (gjelder da ikke deg)

Dreneringa under vidusviskere. (Røret som skal lede vannet ut sitter på passasjersiden unner panseret festet på torpedoveggen)

pakninger rundt baklykter

pakning rundt antenne

sikkert mer også

Søkefunksjonen på forumet gir deg også hjelp "mEhE" laget en tråd for en stund siden ang dette tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vann både i sideplata bak og inni bilen forran. Men dere som har peil. Kan vannet som ligger i sideplata bak komme inn i bilen på et eller annet vis. Det virker som om det vannet som er forran kommer bakfra. Jeg fant et rusthull i høyre baklykt igår. Som jeg nå har tettet. Lurer på om det kan være årsaken. Det får vi nå bare vente på å se! Men å ta teppe på høyre side forran, er det vanskelig? Det er vel ikke 1 stort teppe i hele bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...