aUDUN` Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg driver å skrur sammen bilen nå etter den har vært kollidert... Jeg stoppet litt opp da jeg skulle skru til mutteren på bolten som står i foringen på enden av styrestaget som igjen står inn på hjulopphenget foran. Bolten i foringen går jo bare rundt, og jeg ser heller ingen plasser hvor jeg kan "holde igjen" bolten noen plass?? Noen som kan gi meg en rask forklaring så jeg får skrudd videre PS: er foresten e e36 det er snakk om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 skjedde meg en gang også, med de endeleddene jeg hadde... tok en dremmel og skar et spor tvers over bolten og mutteren. holdt så igjen bolten med en flattrekker fra toppen.. funket som bare det til jeg byttet forrige uke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 smart.. men skal den egentlig ikke gå rundt altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 smart.. men skal den egentlig ikke gå rundt altså? Prøv å sett en jekk oppunder leddet med stor press på, så se om du får dratt til, evnt. låse det fast med en wisegrip tang. Eller bytt ledd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hadde akkurat samme problemet som deg da jeg skiftet på min. Problemet ditt er at du har ikke fått entret konen på endeledd ordentlig, så den snurrer bare rundt i "kulehuset". Jeg skrudde mutteren nesten helt ut, deretter satte jeg under en bukk på staget og la bilens vekt på denne slik at konen entret riktig.. Deretter brukte jeg muttertrekker helt til den tok tak, og dro til med moment til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Viktig at det er tørt,fritt for smøremidler. Bruker å banke leddet på plass med en plastklubbe sånn at det setter seg. Evt sette kubein el på baksiden av kulen og presse imot. Jekk er realt og kjapt der du kommer til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg brukte et brekk jern og satt mellom innsiden av felgen og under leddet og presset opp, da gikk den på med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå