Råtassen Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Har lest litt på forumet her å har det "snekkesyndromet" mange andre har, og lurer på hvordan man finner ut om foringene i styresnekka/hjelpesnekka er slitt? Og siden det er mange som har mye peiling her så spør jeg om dette i samma slengen før jeg river ut dashen =P Turtellern og bensinforbuksmålern kommer å går som den vil. Funker for det meste ikke. er det noe ekspert triks på dette eller må jeg bare rive ut å lete etter dårlige kontakter?
Lien Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Det er ingen foringer i styresnekka/hjelpesnekka. Hjelpesnekka er enkelt og greit et nålelager, og styresnekka er jo ei "girkasse". Hvis du har slitt styresnekke vil du merke dødgang grunnet at drevene begynner å bli slitt.
02 Touring Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 bilmerke og modell? Vanligvis er foringa i hjelpesnekka en gummiforing. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25 Denne linke er på høyre side http://www.realoem.com/bmw/select.do
Gunnar Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Sjekk slakken i kulene på nr. 9 på tegningen 02 Touring viser. Stor sjanse for at den er synderen på dødgang i rattet.. ihvertfall om det er en E32/E34 du har.
Råtassen Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg har en 520 24V E34 Strammet snekka i dag å døgangen ble borte =) men er noe annet der som ikke stemmer for det er litt klakking eller nøkking i rattet. virker som om det er noe i rattstammen. Balanserte også hjulene i dag fordi det begynner å vibrere når jeg passerer 90, og ble litt bedre men fortsatt en del vibrasjon. Har prøvd å benne litt i kasterstag foringene og bærekulene men finner ikke noe tydelig slakk
Lien Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Du må passe på å ikke stramme snekka for mye da den vil begynne å klype på drevene som vil medføre at snekka di blir ødelagt i løpet av kort tid. Løft opp framhjulene og stram snekka helt til du kjenner rattet begynner å klype på midten. Deretter slakker du opp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå