Frakk2000 Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg sjekka litt i dag, og to av boltene (på midten) av motordekslet på min M40 motor er helt løse, kan bare pelle de rett ut. Prøvde å skru ut en annen bolt, og skru den inn, men det virker som gjengene i selve dekslet/blokka er ødelagte. Bestilte ihvertfall 2 nye bolter, men hva skal jeg gjøre hvis de ikke henger?
Frakk2000 Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2006 Tjaaa. Men vil det hjelpe noe da? Hvis gjengene i selve blokka er ødelagte, så hjelper det vel meg lite å gjenge opp større diameter, da må jeg jo trylle ut noen helt andre bolter? (Og disse er jo litt spesielle?)
336mik Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Er det topplokk bolter det er snakk om?går ann å sette inn løs-gjenger.
oddis Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Disse er gjenget i toppen med egen "lomme". Går helt fint å lage litt større gjenger. Men en toppdeksel har ikke særlig mye trykk på seg, så hvis kun et par bolter er skikkelig tighte så skulle det holde. Forutsatt at du har en pakning som er i god stand. Funker å slenge på litt guffe/pakningssement i nødstilfeller.
Frakk2000 Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 Er det topplokk bolter det er snakk om?går ann å sette inn løs-gjenger. kan jo sette i helicoil gjenger Aner ikke hva dette er ? Men, jeg prøver i første omgang med ny pakning og to nye bolter. Kanskje litt locktite eller no gjengeteip eller liknende.. heh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå