Gå til innhold

AngelEyes lyktene jeg aldri får...

aUDUN`
 Share

Anbefalte innlegg

Bestilte meg noen Angel Eyes fra www.als-carstyling.dk pgr av di fristende prisene di har på alle lyktene.

Jeg gikk selvfølgelig på den smellen at jeg forhåndsbetalte, takk :oops:

Dette var i begynnelsen av september. I slutten av september fikk jeg beskjed om at lyktene var sendt.. Mottok selvfølgelig ikke noe lykter. Sende dem en haug med mailer men de svarte ikke på noen, prøvde å ringe inn også men ingen som tar telefonen.

Jeg fikk fatteren til å ta en kikk på saken, han driver daglig med handel fra utlandet og kommer borti slike situsjoner så han sendte dem en liten "trussel" mail om konsekvensene det ville medføre og rykte bedriften ville få på seg om de ikke gjorde opp for seg. De svarte ham på mail dagen etterpå og forklarte at lyktene var sendt tilbake av den Norske tollen pgr av at jeg ikke hadde vert å hentet lyktene, men de kunne selvfølgelig prøve å sende de på ny.

Er en uke siden de skulle ha sendt lyktene på ny igjen. Vi skulle få et track-nummer så vi skulle kunne følge pakken, mottok selvfølgelig ikke dette heller. Nå svarer de verken på mail eller telefon.

Vil bare advare resten av folket så ikke flere mister tusenlapper slik jeg nettopp gjorde.

ALDRI forhåndsbetal på internett, man kan ikke stole på noen :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja. Det så forskjellig fra firma til firma.

Jeg var på Ebay og kjøpte AE-lykter.

Fant en selger der som hadde 44.000 positive tilbakemeldinger på handel, derav rundt 70 negative. Fra hele verden...

Da betalte jeg og stolte på dette, og det var ingen problemer.

Det kunne kanskje vært en ide å kunne skrive kommentarer eller gi karakter på handler som er vellykket gjennomført på andre nettbutikker i inn -og utland, men skal strengt tatt ikke være nødvendig!

Alltid noen som ikke driver seriøst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så bra med på kjøpe ifra Ebay (selv om det kanskje er et tveegget sverd..).

Ebay har jo det systemet som Odland318is forteller om. En normal nettbutikk har selvsagt ikke det, og det er vanskelig å finne steder som har +/- om de diverse butikkene rundtom.

Eneste man må passe på, er jo det å se om det er noen -nylige- negative kommentarer. Selv om de har hatt 44 000 positive, så kan det jo hende at de har hatt 100 negative de -siste månedene-. Slikt må man bare passe litt på på ebay.

Men ja, thx for OBS OBS-en audun!

Men man må også legge dette i bakhodet når man bestiller på nettet:

There's nothing like a free lunch

(Bare fordi det er billig, så betyr det ikke at det er bra/best/ålreit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så bra med på kjøpe ifra Ebay (selv om det kanskje er et tveegget sverd..).

Ebay har jo det systemet som Odland318is forteller om. En normal nettbutikk har selvsagt ikke det, og det er vanskelig å finne steder som har +/- om de diverse butikkene rundtom.

Eneste man må passe på, er jo det å se om det er noen -nylige- negative kommentarer. Selv om de har hatt 44 000 positive, så kan det jo hende at de har hatt 100 negative de -siste månedene-. Slikt må man bare passe litt på på ebay.

mange svindlere på ebay og ja.

de manipulerer karakteren sin slik at det ser ut som de har bare positive karakterer og virker kjempeseriøse.. måten de gjør dette på er og lage flere kontoer og selge varer seg imellom, selger mye billige greier til noen få dollar, karakteren r de jo uansett prisen på varen, til de har bygd seg opp til power seller eller har meget bra karakter. så setter de igang med svindelen og selger så mye på kortest mulig tid og inkasserer enorm fortjeneste.. så viktigt og sjekke opp selgeren litt extra godt før du kjøper om noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt selvsagt. Det hele er jo i teorien et sjansespill. Man vet jo egentlig -aldri- før man får produktet i posten og montrer samt prøver det.

Derfor man egentlig burde være litt skeptisk til hvis dem (ebay-folk) har for mye positivt på for kort tid, eller generelt for mye positivt.

Evt, hvis man gidder, så kan man jo søke litt rundt på nettet og sjekke rundt om de finner noen info om den ebay-personen/firmaet.

SAMT. så er det nok ikke bare den brukeren på ebay som selger det produktet. Er nok ikke den personen som har enerett på import; så det vil nok være noen andre som kanskje også selger det samme (som man da igjen har lest om andre steder av positiv erfaring). :)

Min erfaring hittil (etter ALTFOR mange tusen på tusen kroner brukt) av ebay er at det er helt OK. De gangene hvor jeg ikke har fått noe produkt innen rimelig tid, så har jeg klaget, og det er da endt i at jeg har fått pengene mine (via paypal) refundert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...