Gå til innhold

Noen M20 spørsmål..


2RE_Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Dette har det helt sikkert vært skrevet masse om tidligere, men...

1. Hvordan skal man kunne finne ut av tenningsbank på M20 motorene? Finnes det noe system som kan indikere tenningsbank?

2. Noen som vet nummeret på de originale bosch-dysene på M20B25?

3. De som har montert turbo på denne motortypen, hvordan har dere løst olje-returen fra turboen ned i bunnpanna? Kom gjerne med bilder!

Bonusspørsmål: Trenger man struping på oljetilførselen på en turbo med glidelager, slik som Garret T3-04?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Dette har det helt sikkert vært skrevet masse om tidligere, men...

1. Hvordan skal man kunne finne ut av tenningsbank på M20 motorene? Finnes det noe system som kan indikere tenningsbank?

2. Noen som vet nummeret på de originale bosch-dysene på M20B25?

3. De som har montert turbo på denne motortypen, hvordan har dere løst olje-returen fra turboen ned i bunnpanna? Kom gjerne med bilder!

Bonusspørsmål: Trenger man struping på oljetilførselen på en turbo med glidelager, slik som Garret T3-04?

På forhånd takk for svar!

nr 1- ikke anelse..

nr 2- 0280150715 står 3tall ovom delenr -751-

nr 3- jepp retur i bunnpanna går bra, sveise over en liten rørbit.

PS. har 6stk orginale m20b25 dyser om du trenger-PM-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1- ikke anelse..

nr 2- 0280150715 står 3tall ovom delenr -751-

nr 3- jepp retur i bunnpanna går bra, sveise over en liten rørbit.

PS. har 6stk orginale m20b25 dyser om du trenger-PM-

Takk takk. Neida, trenger ikke fler.. Har fått tak i dyser fra 535, som er på 192 cc. De originale er på 154 cc. Bare lurer på hvor mye man skal tørre å hente ut på slike dyser.. Ikke mye, har jeg funnet ut, kanskje borti 220 hk.

Satt og regnet litt her. Har funnet ut at for å hente 350 hk bør man ha ca 325cc dyser.

Men hvordan har dere gjennomført denne oljereturen? Hvor høyt på panna osv.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som borra oljereturen på blokka til stianbim.

Her er et bilde av oljereturen på gamle motoren min, helt likt

Picture1330.jpg

Bonusspørsmål: Nei du skal ikke ha restriktor på turbo med glidelager.

Spm 1: Mange tror det er pissenkelt å høre detonasjon, saken er den at om man virkelig skulle høre det så er man way out! Spesiellt kritisk er det om man hører det under fullt pådrag i 4/5 gir, da kan havari være et faktum før du rekker å slippe gasspedalen omtrent :wink:

De fleste som mapper har eget utsyr for dette ellers går det an å mekke til noe stetoskop-greier. Hvor godt dette fungere vet jeg ikke :wink:

Søk på knock detection

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...