2RE_Racing Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hei folkens. Dette har det helt sikkert vært skrevet masse om tidligere, men... 1. Hvordan skal man kunne finne ut av tenningsbank på M20 motorene? Finnes det noe system som kan indikere tenningsbank? 2. Noen som vet nummeret på de originale bosch-dysene på M20B25? 3. De som har montert turbo på denne motortypen, hvordan har dere løst olje-returen fra turboen ned i bunnpanna? Kom gjerne med bilder! Bonusspørsmål: Trenger man struping på oljetilførselen på en turbo med glidelager, slik som Garret T3-04? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hei folkens.Dette har det helt sikkert vært skrevet masse om tidligere, men... 1. Hvordan skal man kunne finne ut av tenningsbank på M20 motorene? Finnes det noe system som kan indikere tenningsbank? 2. Noen som vet nummeret på de originale bosch-dysene på M20B25? 3. De som har montert turbo på denne motortypen, hvordan har dere løst olje-returen fra turboen ned i bunnpanna? Kom gjerne med bilder! Bonusspørsmål: Trenger man struping på oljetilførselen på en turbo med glidelager, slik som Garret T3-04? På forhånd takk for svar! nr 1- ikke anelse.. nr 2- 0280150715 står 3tall ovom delenr -751- nr 3- jepp retur i bunnpanna går bra, sveise over en liten rørbit. PS. har 6stk orginale m20b25 dyser om du trenger-PM- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2006 nr 1- ikke anelse.. nr 2- 0280150715 står 3tall ovom delenr -751- nr 3- jepp retur i bunnpanna går bra, sveise over en liten rørbit. PS. har 6stk orginale m20b25 dyser om du trenger-PM- Takk takk. Neida, trenger ikke fler.. Har fått tak i dyser fra 535, som er på 192 cc. De originale er på 154 cc. Bare lurer på hvor mye man skal tørre å hente ut på slike dyser.. Ikke mye, har jeg funnet ut, kanskje borti 220 hk. Satt og regnet litt her. Har funnet ut at for å hente 350 hk bør man ha ca 325cc dyser. Men hvordan har dere gjennomført denne oljereturen? Hvor høyt på panna osv.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Du må ha returen over oljenivået i bunnpanna. du kan også borre hull i blokka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Joda. Er klar over dette. Lurer bare på hvordan dere der ute har gjort det. Skulle gjerne hatt bilder.. Ellers har jeg enda ikke fått svar på spm 1 og bonusspm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Med olje-returen kan du no gjøre som som stianbim her på forumet. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Det er jeg som borra oljereturen på blokka til stianbim. Her er et bilde av oljereturen på gamle motoren min, helt likt Bonusspørsmål: Nei du skal ikke ha restriktor på turbo med glidelager. Spm 1: Mange tror det er pissenkelt å høre detonasjon, saken er den at om man virkelig skulle høre det så er man way out! Spesiellt kritisk er det om man hører det under fullt pådrag i 4/5 gir, da kan havari være et faktum før du rekker å slippe gasspedalen omtrent De fleste som mapper har eget utsyr for dette ellers går det an å mekke til noe stetoskop-greier. Hvor godt dette fungere vet jeg ikke Søk på knock detection /Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå