Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte biler er det å holde i håndtaket ei stund ja.

En annen ting er jo å løsne litt på dørtrekket i hjørnet å kikke under å se om det er elektronikk oppe med dørhåndtaket som ikke er sentrallås.

(Men er vel for dumt å begynne å skru fra hverandre bilen når man ikke skal gjøre noe med den annet enn å kikke inni døra..)

Skrevet
Har hørt at coupélyset slår seg på når du løfter dørhåndtaket med låst dør om du har låsvarme..

Stemmer det, itillegg skal du kunne høre ett lite "klikk" når du løfter opp dørhåndtaket.!

Skrevet

Hmm...dersom jeg har kupelyset på midstilt posisjon og ligger i godt 100 i en krapp sving slår det seg på... Så har bare bryteren heelt av.

Enten har jeg dørvarme eller bare jævlig dårlig dør? :) hehe

Skrevet
Hmm...dersom jeg har kupelyset på midstilt posisjon og ligger i godt 100 i en krapp sving slår det seg på... Så har bare bryteren heelt av.

Enten har jeg dørvarme eller bare jævlig dårlig dør? :) hehe

tviler på at det er dørvarmen, er sensoren til lyset som har ukontakt eller ligger løst, hadde det samme i min e36...

(sensoren i døra) :wink:

Skrevet

Hadde en viss anelse om akkurat det. E-36 328 så på dette, men han mente at sensoren på min ikke var lik hans, fordi han fant den ikke.

Skal denne sensoren sitte i selve døra, eller i låsebøylen på selve bilen?

Sliter også med ekstremt tunge dører i forhold til broderens ISbil.

Bare smøre opp alt av hengsler, sensorer og alt som måtte være elektrisk og/eller bevegelig... :?

Skrevet

Den bryteren sitter i bøyla som igjen sitter i bilen. Du må skifte hele bøyla når du skifter sensor. Hadde samme problem som deg at kupe lyset skrudde seg på i fart og at vinduet gikk opp og ned.. Sinnsykt irrterende! Ny sånn bryter koster ikke mye heller... tror ikke det var mer enn 500 kr en gang!

Skrevet

sa vel litt feil med "i døra" kan vel kalles en "kjøleskapbryter" som står mellom døra og ramma (vist jeg ikke husker helt feil)

er vel to skruer og en/to ledninger til denne, så det er en enkel sak og bytte..

ang tunge dører er det slik at det er vanskelig å lukke dørene? kan være feil justering på den, enkel sak; løs hengslene som holder døren oppe, juster døren i riktig høyd & vinkel og stram, evnt. bytt hensler..

kan også være en skevhet i rammen, vet ikke om det var dette du mente men prøver no og svare :P

Skrevet

Kææks:

OK...tror det er førersiden pga når døra er igjen og jeg lener meg eller klemmer inn døra så går det på.

Og når denne svingen jeg beskriver er en krapp venstresving så blir vel akkurat førerdøra utsatt for litt g-kraft.

Bort på OS bildeler ja :)

Skrevet
sa vel litt feil med "i døra" kan vel kalles en "kjøleskapbryter" som står mellom døra og ramma (vist jeg ikke husker helt feil)

er vel to skruer og en/to ledninger til denne, så det er en enkel sak og bytte..

ang tunge dører er det slik at det er vanskelig å lukke dørene? kan være feil justering på den, enkel sak; løs hengslene som holder døren oppe, juster døren i riktig høyd & vinkel og stram, evnt. bytt hensler..

kan også være en skevhet i rammen, vet ikke om det var dette du mente men prøver no og svare :P

Joda, var det jeg mente. Er tung å lukke, ble noe bedre etter intens smøring, men allikevel...

Kan hengslene være for stramme?

Kan ikke bare begynne å løse de vel...

Skrevet

hadde problemet på førerdøra selv.. når jeg dro døra hardt mot meg gikk vinduet opp og lyset slukket.

Er hvertfall ikke stress å bytte brytern.. tar deg 10 min, maks!

Skrevet
Cupelyset slår seg på når jeg løfter dørhendelen ja:)

Skal høre etter lyder da...

Du skal også kunne kjenne på selve låsen at den blir varm....

Obs, pass på, låsen kan bli veldig varm, dette fikk jeg erfare da jeg skulle demonstrere dette på min gamle E34, brant meg på finger'n.! Men da hadde jeg holdt dørhåndtaket oppe leeenge...

(slenger opp ett mimre-bilde av gammelbilen min)

bilde55xa1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...