jarli Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Bilen min ble påkjørt på en parkeringsplass idag, mens jeg var på skolen..Han som hadde kjørt på bilen, hadde snakket med politiet og fått tak i nummeret til min far (som bilen er registrert på). Og skademelding ble ordnet med en gang! Jeg er positivt overasket! Heldigvis finnes det ærlige folk også! Noen som har en ide om hva en slik skade vil koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 DET er sjeldent nå til dags Hmm...spørs om de reparerer fangeren eller om du får ny. Var selv å hørte på utretting og lakkering av hjulbuen som er litt innklemt. 5000 for lakk 2700 for jobben Det var lakkering av hele skjermen visstnok. Tillegg på 2500 for å lakkere hele frontfangeren. Så dersom du regner med nærmere 2500-3000 for KUN lakkering. Ny fanger er vel et par høvdinger. Jeg vil fort tippe 5-6 tusen dersom du må ha ny fanger. Det er overraskende dyrt uansett hva du skal ha gjort på verksted, fikk erfare det i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Litt kjipt med påkjørt bil, men bra det fortsatt finnes ærlige folk Jeg selv hadde ikke tenkt tanken på å stikke av viss jeg hadde kjørt på en bil. Jævlig kjipt viss noen har sett deg og du stikker av og plutselig har du onkel eller en sint bileier på døra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Godt det enda finnes ærlige sjeler. Hvis du velger et kontant oppgjør, kan det bli lønnsomt. Jeg fikk nettopp skade på min front-fanger, og skaden ble taksert til 10800.- Da jeg ikke var skyld i ulykken, fikk jeg utbetalt hele beløpet. Fikk lakkering ned til 2000 kroner, og havnet alt i alt på 7500 med lakkering og deler Lønnsom affære med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Flott å høre! Du får takke ham grundig for det da, ihvertfall ikke skjelle ham ut for å ha kjørt på deg.. sånt skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Flott å høre! Du får takke ham grundig for det da, ihvertfall ikke skjelle ham ut for å ha kjørt på deg.. sånt skjer. Jeg fikk dessverre ikke snakket med han..Ja sånnt skjer, men det gjør ingen ting, så lenge jeg får dekket skaden:) Jeg hadde ALDRI klart å stukket fra en slik situasjon, men jeg forstår godt at det er fristende..Dessverre er det alt for mange som gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Flott å høre! Du får takke ham grundig for det da, ihvertfall ikke skjelle ham ut for å ha kjørt på deg.. sånt skjer. WORD.. Godt det finnest noen ærlige folk igjenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Har sjøl opplevd å få bulket bilen min.. var inne og handlet i butikken, og når jeg kom ut igjen var ene døra trykket inn. vedkommende som kjørte inn i bilen min hadde bare stukket av kostet meg noen lapper Ærlighet varer lengst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Eg rygga på ein tulling, og hadde ikkje han vært der så hadde det vore tøft å lagt igjen tlf nr, sjølv om eg trur eg hadde gjort det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Trist med skade. sjekk bilen grundig etter lakking så det ikke oppstår noen forskjell. man kan jo også be om å få hele bilen lakk-behandlet og polert med de samme, om man er litt slu. Forresten en fin bil du har. Hvilken motor er det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkjernaas Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Bare et lite spm. til odland318is... Hvem i geite huen tar fem høvdinger for å lakkere en skjerm, og 2500 for EN frontfanger??? Det er "ran på høylys dag"! Jeg betaler 2500-3000,- for å få ei hel m-tech 2-pakke(front, hekk og to sideskjørt), takforlenger og en bakrutesenker til min e46 Ci! Og dette er ikke en jobb som blir gjort av en handy-man, men et proffesjonelt lakkverksted! Dette var vel så lite relevant til denne tråden, som overhodet mulig!? Men bare lurte... Er jo ikke no vits å betale mer enn man må! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Arig å se at alle her inne ville lagt igjen lapp på ruta ved en skade. Ifølge denne artikkelen stikker 9/10 av. http://www.nordlys.no/nyheter/article2374202.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 dette er noe jeg aldri hadde stukket fra, har tenkt tanken den gangen jeg rygga i en fyr, men jeg tenkte som så at "hva om det var noen som kræsja i meg" En liten historie: Stefaren min har/hadde en voyager (pre facelift) som arb.bil da han er snekker. Bilen var type sliten, og han ga regelrett faen i denne bilen. Når han kom ut etter å ha handla i sommer legger han merke til at en penere frue laster noe inn i bilen sin på passasjersiden. hun står bøyd inn i bilen, og hver gang hun rører seg dunker hun døra i hans fører dør, sikkert 10 ganger. Når hun går rundt bilen for å kjøre går han bort til sin bil, åpner døra med et kast, BANG inn i passasjerdøra på hennes nye A8. saken ender med at hun kjører derfra potte sur, mens han kjører med smil om munnen å hevder rettferdigheten har seiret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 dette er noe jeg aldri hadde stukket fra, har tenkt tanken den gangen jeg rygga i en fyr, men jeg tenkte som så at "hva om det var noen som kræsja i meg" En liten historie: Stefaren min har/hadde en voyager (pre facelift) som arb.bil da han er snekker. Bilen var type sliten, og han ga regelrett faen i denne bilen. Når han kom ut etter å ha handla i sommer legger han merke til at en penere frue laster noe inn i bilen sin på passasjersiden. hun står bøyd inn i bilen, og hver gang hun rører seg dunker hun døra i hans fører dør, sikkert 10 ganger. Når hun går rundt bilen for å kjøre går han bort til sin bil, åpner døra med et kast, BANG inn i passasjerdøra på hennes nye A8. saken ender med at hun kjører derfra potte sur, mens han kjører med smil om munnen å hevder rettferdigheten har seiret hahah som fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Bare et lite spm. til odland318is... Hvem i geite huen tar fem høvdinger for å lakkere en skjerm, og 2500 for EN frontfanger??? Det er "ran på høylys dag"! Jeg betaler 2500-3000,- for å få ei hel m-tech 2-pakke(front, hekk og to sideskjørt), takforlenger og en bakrutesenker til min e46 Ci! Og dette er ikke en jobb som blir gjort av en handy-man, men et proffesjonelt lakkverksted!Dette var vel så lite relevant til denne tråden, som overhodet mulig!? Men bare lurte... Er jo ikke no vits å betale mer enn man må! Var nok bare et lite tillegg i pris når jeg skulle ha skjermen lakka i første omgang. Men ble overraska hvor dyrt det var. Men har ordna med en annen lakkerer. Så kommer nok frem til en litt annen pris da 10500,- var hos Kverneland Bil på Bryne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå