Gå til innhold

Ny ukjent melding på check comp etter skifting av kjøleveske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifta nettop kjøleveske på bilen min, (92.mod e36 320i coupe) siden det hadde stått på check compen. siden jeg henta bilen "Kuhlwasserstand".

Så jeg fylte på ny kjølevekse, og nå kommer det fram en my melding som jeg ikke kan finne i check control her på forumet... Noen som vet hva den betyr?? Den nye meldingen jeg får når jeg starter og slukker bilen er "Kuhlwasser prüfen".

Noen som vet hva dette betyr?

Skrevet

Prüfen betyr prøve/kontrollere eller noe i den duren, så enten betyr det at du må sjekke kjølevæska di, eller så er det rett og slett bare et sjekkpunkt som kommer opp i displayet når du starter - altså at den sjekker om det er OK. Jeg mener jeg hadde den på 320'n min også, men jeg husker rett og slett ikke hvordan det var med den. Det begynner å bli lenge siden.

Skrevet

Ord Tysk Annet Ord Norsk Annet Kategori

prüfen (v) sjekke (v)

genau prüfen (v) saumfare (v)

prüfen (v) befare (v)

prüfen (v) eksaminere (v)

prüfende Besichtigung (f) befaring (u)

prüfen (v) undersøke (v)

prüfen (v) etterse (v)

prüfen (v) granske (v)

prüfen (v) prøve (v)

prüfen (v) Bilanz revidere (v)

Skrevet

reinte nesten med at det måtte bety noe sånn som dette... Har jo bestått tysk på skolen (selv om jeg aldri følgte med) :D:D

Men som du sier gunnar, lurte på om det er at jeg må skjekke kjøleveksen eller det er at bilen skjekker dette?

Skrevet

Sikkert føleren din i bunn av ekspansjonstanken som kødder litt. Husk at du kan skifte språk i computeren din til engelsk. Litt lettere å forstå når det kommer opp en feilmelding

Skrevet

Husker ikke 100% hvordan man gjorde det, men jeg mener man skulle sette nøkkelen i stilling 1 og så trykke inn knappene 1000 og 10 samtidig. Da skal man få opp flere språk å velge imellom og du velger med å trykke på 1.

Mener de forskjellige mulighetene var beskrevet slik: LAND: 2 USA osv. Nå er jeg ikke sikker på at nummer 2 er USA, men det finner du jo fort ut.

Når du har valgt et språk trykker du "Set".

Finnes sikkert en DIY på nettet en plass om du ikke får til.

Skrevet

Takk, var nettop ute å skifta!! Det funka fett som fjell det, og nå fikk jeg opp meldingene på engelsk.. Blir nok litt lettere å forstå nå ja :)

Så nå fikk jeg opp "check coolant level" og "check owners manual", kan vær de hang sammen, men kom seperat siden det ikke var plass til alt på en gang...

Men tusen takk for hjelpen, får sjekke igjenn når det blir litt mer lys ute om kjølevæske nivået er riktig..

Tror jeg fylte det ca 3/4 fullt.. Er dette passe eller bør jeg fylle helt opp siden jeg først er i gang?

Skrevet
På ekspasjonstanken (der du fyller på) er det merket av hvor mye du skal fylle. Merk at motoren skal være kald når du skal måle dette.

det står noe skrift ca midt på tanken.. et eller aent "cool level" eller noe sånn.. Skal det være til ca der som skriften står, for jeg har fylt ca 3-4cm over det kanskje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...