Nandor Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Etter en tid med hyling i cupe-vifta, ble det plutselig full stans og røykutvikling . Motoren har sikkert brennt seg, så må vel skiftes... Er vifta lett å skifte, og hva ligger den på i pris Bil 91 e36 316i
Quattrokiller Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Var et helvete å skifte på e-30 en vinter utendørs husker jeg...
ChrZZ Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 hehe. dette har jeg vært igjennom forrige vinter. Du klarer nok kanskje få ut selve viften selv, men du kan banne på at du ikke burde sette den i selv. For... ødelegger du viftebladene på vei inn, så må du kjøpe ny. Viften koster rundt 1500,- på koed.dk minnes jeg. Sjekk på RealOEM sine sider basert på ditt chassisnummer hvilken vifte du skal ha (det er to stykk). Du må demontere deg innover under vinduet foran for å komme frem til viftemotoren. Det er ikke akkurat danseplass der. Såh... for min del, så endte det opp med at jeg fikk ut viften selv (altså.. måtte virkelig slite og dra og var redd for at ting gikk til ..... ), men turte ikke å sette den i selv (med tanke på at den kunne bli ødelagt), så jeg outsourcet arbeidet til mitt lokale verksted. De brukte vel bare (påbegynt) én time.
E36 Coupè Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Skiftet denne viften på min gamle e30 320i for en stund tilbake, gikk lekende lett,så ville nok ikke kostet på noe verksted der nei.
ChrZZ Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Tror det er relativt forskjell på de bilene. Annen motor, annet chassis, etc etc etc etc. Men som sagt, er bare for trådstarter å ta seg en tur ut og sjekke litt selv. Bare å ha med seg et verktøysett og leke litt. Er lett å skru seg ned til selve viften. Værre å få djevelskapen ut.
E36 Coupè Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 ja,seff...trodde d var snakk om en e30 ikke spør hvorfor
Arnefles Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Har ei "skrikende" vifte selv i min 95-320ia m. 2-sonet klima.Tenkte å prøve å komme til med et borr og en sprøyte som jeg kan smøre opp vifta med,om dette er mulig? Noen som har et bilde av hvordan viftesystemet sitter i forhold til delene rundt? Hvis jeg går inn f.eks. på GSbildeler,får jeg ikke noe oversiktelig bilde av det... Vært flott med en fremgangsmåte her.
Arnefles Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Hang meg på her,håper det er greit Nandor...?
bmwrasaren Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Virker ut som de viftene er en stor svakhet. Flere jeg kjenner som har vært nødt til å skifte den viften, og da måtte de ta ut halve dashbordet!
Arnefles Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Men man bytter vel fra motorsiden under panser og ikke fra kupesiden?
kabeldeigen Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Men man bytter vel fra motorsiden under panser og ikke fra kupesiden? Du må ta ut viftemotoren der som innsuge til varmeapparatet er, altså under frontruten. Er ikke det letteste, men går greit med litt tålmodighet.
kabeldeigen Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Mener å huske det var et svart deksel. Og så må vindusvisker mekanismen vekk, slik at du for lirket ut viften.. Lykke til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå