herbal Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Hei La om til vinterhjul på bilen i går, og benyttet anledningen til å gå over litt. Fant slark i høyre framhjul. Det virker som om det er i senter det slarker. Jeg har ikke hørt noen ulyder etc, men kan det være hjullageret? Hjulet går litt "tungt" når jeg snurrer det rundt. Noen som vet? Dersom det er hjullageret, noen som har byttet dette selv før? Hva trenger jeg av verktøy for å skifte dette?
Lien Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Tar du 12-6 grep på hjulet, og det er mye slark der, er det snart på tide å bytte hjullageret.
herbal Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Tar du 12-6 grep på hjulet, og det er mye slark der, er det snart på tide å bytte hjullageret. Takker for svar. Hva mener du med 12-6 grep? Jeg har tatt tak i hjulet i rikket på det når bilen var jekka opp. Da var det slark.
325icab_88 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 kan også være en av bæreklulene..hadde samme opplegget på min...tittet inn og så at det var bærekula som var gåen
Quattrokiller Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Lager det ulyd når du kjører og svinger til venstre?? Pleier ofte å bli ulyd når du belaster et slitt hjullager, og forsvinner helt når du svinger motsatt vei. Må ha litt fart eller krappe svinger for å høre det tenker jeg hvis du ikke har hørt noen ulyder til nå.
Jan e34 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Hva mener du med 12-6 grep? Klokken tolv og klokken seks, dvs. oppe og nede på hjulet.
herbal Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 Har funnet ut at det er endeleddet på styrestaget som er gåent. Blir en del billigere og enklere å fikse dette da. Noen som vet om jeg må/bør bytte dette parvis (bytte begge sider)? Det er jo bare på høyre side det er slark. Mvh, Erik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå