Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg en 320ci i nærmeste fremtid.

Den orginale planen var å sette en EES TS inn i denne får da ca 280hk.

Pris 55000

MEN

Så snakket jeg med Asbjørn hos ESS, han kunne fortelle meg at de solgte balanserte 330 motorer med lavkompstempler ,kammer, portet topp osv 12/13 psi lading.M3 bakaksel ,ny clutch og M3 bremser.

500 HK!

Pris ca 140000 ferdig med alt.

Hva skal jeg gjøre hmm.

Som sagt hjelp meg ;)

Skrevet
Har pengene, men 140K er mye.

Men det hadde blitt en fin "sleeper"

Kan si hade til de fleste e46 M3er da og det er jo også litt morro ;)

Er vel bare et spørsmål om tid og penger. 140 lapper er MYE penger ja, men du blir jo utvilsomt kongen i gata 8)8) Hadde nok personlig gått for den billigste løsningen.. Du får jo fremdeles en grom bil utenom det vanlige.. Og pengene du sparer kan du jo bruke på annet snadder stasj til bilen :D

Skrevet

Likte løsningen med 330 motoren best. :D Syns du burde gå for den jeg. Uansett blir det vel billigere enn å kjøpe en M3. Bilen kommer nok til å gå mye bedre enn en M3 også vil jeg tro, med ca 160hk mer 8)

Skrevet

Det blir ikke godkjent nei, annet enn eugodkjenning.

Betale avgifter for 330hk ekstra har jeg ikke råd til.

I værstefall får det bli ett kjapt motorbytte hvis jeg må vise den pga mistanke om trimming?

Men bilen får som sagt m3 bremser rundt om så den burde ikke være trafikkfarlig.

Skrevet
Hvis det ikke er pengene det står på, kjøp en CSL og kompressormat denne :D Uansett, det var ikke gal pris på 330 motoren...

Hehe så mye penger har jeg ikke.

Skrevet

Jeg ville valgt (om det ikke stod på pengene) løsningen til 140k...

Men du kan få problemer med eu kotroll også vel, om de som godkjenner er pirkete?

Skrevet

330-motoren høres helt klart grom ut!

Kan de i tillegg gi deg litt garantier, så er det vel bare tut og kjør? ;)

Ang. EU: Du har kanskje en kompis et sted.. motorbyttet kan du jo ha tatt når som helst.

Skrevet
Jeg ville valgt (om det ikke stod på pengene) løsningen til 140k...

Men du kan få problemer med eu kotroll også vel, om de som godkjenner er pirkete?

Tviler på det blir store problemer med EU kontroll, den motoren møter kravene til utslipp.

Er jo bare Intercooleren som faktisk egentlig ikke ser orginal ut, Ellingsen har ikke hatt problemer med sin Z3 slik jeg har skjønt det, uansett skal jeg nok klare få eugodkjent bilen :)

Ahh tror det blir den 330 motoren, kunne få denne rundt nytt år, bilen blir i såfall stående hos ESS i en uke , motoren skal være så godt som skuddsikker selv med 500HK i følge ESS, ikke værst :)

Skrevet

Hmm vurderer sterkt å sette min 328 på ESS ei lita veke nå :) må først få endli svar fra forbuker rådet om eg skal behalde bilen eller ikkje.. er en del problemer med handel pga spolt km stand :roll:

Skrevet
Lurer på en ting , er det mulig å forsikre bilen for ca 140000 ekstra selv om bilen ikke har motoren i vognkortet?

Alt kan forsikres, men ikke alle selskaper gjør det.

Du kan forsikre lakk, stereoanlegg, felger, tilleggsutstyr etc. Du må bare si og dokumentere hva og hvor mye tilleggsforsikringen skal dekke, og selvfølgelig betale premie deretter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...