Gå til innhold

montere turbo på 318?


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst på turbo til min 318i 95 cab.

Hva må til for at den skal ha turbo og lade rundt 0,5-1?

Må man bytte stempler osv eller kan man montere turboen uten om og gjøre noe med motoren?

Noen som vet ca pris på og få et verksted til og gjøre dette?

Hvor mye hk tåler bilen?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke ha noe hjemmemekka turbo, lurte på hva di gjorde på verksted om dem må opp med motoren for da blir det fort dyrt, det er jo ikke så lett og få tak i en 6er heller, jeg vil ikke kjøpe en løs motor som jeg ikke vet km stand og åssen stand den er, litt kjipt og betale mye penger og sette den i bilen også når man starter den så tikker den og har masse andre ulyder... Men hvis man får tak i en motor som sitter i en skadet bil som man kan starte opp og høre på så hadde det vært best men det er skjeldent og komme over noe sånt,

Noen her som har turbo på sin 318?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo_fever har turbo på sin E30. M40 turbo. Du har vel M43. Jarle Skoftedalen har også M10 turbo på sin "318".

Når man først skal begynne å skifte stempler og råder har det lite å si om motoren er i dårlig stand. Da snakker vi et innkjøp av deler lik den dobbelte av innkjøpsprisen på tilsvarende motor brukt 2x ganger.

Drei av orginalstemplene dine og kjør på 0,5-0,8. Få tak i noe billig deler. Problemet er at driftsikkerheten trolig blir verre enn en god brukt 325. Og det faktum at 325n trolig går like bra da du har fått på turbo.

Søk også på turbo og les om det på forumet. Nok lesestoff fram til jul vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...