Gå til innhold

Tungstartet e36 320 95mod MULIG LØSNING

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle kjøre på jobb idag var det nesten umulig å få start på bilen. Måtte file i 2-3 min før jeg fikk start, og da gikk den ikke på alle syl. samt at jeg måtte holde gasspedalen inne for å holde den igang. Etter ca et minutt begynte den å gå jevn og fint og da var det heller ikke noe problem å starte den på nytt!!

Skrevet

Snakket med broren min om problemet, og han sa at han hadde samme problemet på sin forrige e39 (520, samme motor som i min 320). Han hadde kun problemer dersom det var minusgrader ute og dersom han startet bilen og stoppet den før motoren var blitt varm. F.eks hvis han startet bilen og kjørte den inn i garasjen om kvelden, så var det nesten umulig å få start på den morgenen etter!!

Skrevet

Snakket med broren min om problemet, og han sa at han hadde samme problemet på sin forrige e39 (520, samme motor som i min 320). Han hadde kun problemer dersom det var minusgrader ute og dersom han startet bilen og stoppet den før motoren var blitt varm. F.eks hvis han startet bilen og kjørte den inn i garasjen om kvelden, så var det nesten umulig å få start på den morgenen etter!!

Skrevet

Bytt plugger!

Har hatt dette problemet en eneste gang, og da var det jeg som hadde glemt å ta pluggene på en stund.

Byttet plugger, starta på første chim!

8)

Skrevet

Hadde samme problemet på min E-36 320 med M52 motor. Fant aldri ut av det, men det hjalp ikke å skifte plugger. Har også lagt merke til at hvis 328en har stått lenge, sviver heller ikke den som den skal til å begynne med.

Skrevet

Har gjort en del undersøkelser ang startproblemene jeg hadde. Har fått høre at det rett og slett er et problem med disse motorene som ikke skyldes at noe er ødelagt/slitt.

Problemet er at det ved start/stopp med kald motor blir liggende uforbrent bensin i sylindrene. Siden motoren er helt kald, fordamper ikke denne bensinen heller. Ved flere start/stopp etter hverandre med kald motor, blir resultatet at man ikke får start!

Dette skal kun være et problem når det er kaldt ute, og dersom man har flere slike start/stopp etter hverandre...

Jeg skal uansett bytte plugger og skifte olje/oljefilter, slik at jeg vet at det er gjort! Hva slags plugger bør jeg i så fall satse på?

Online ETK har disse alternativene: BOSCH F 7 LDCR

NGK BKR 6 EK

BOSCH FGR7DQP

NGK BKR6EQUP

De to siste alternativene betegnes som "HIGH POWER"... hva betyr det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...