Gå til innhold

ABS spm (e30)


Hr.smith
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle teste abs'n min her om dagen, men da jeg tråkka inn bremsen virka den ikke. Noen som har noen tips om hvor jeg skal begynne å etterforske etter feil?

Sjekk etter om at sporene til ABS-sensorene ikke er overgrodde. Hvis de er fulle av skitt, ta en stålbørste og børst dem rene. Du kan jo samtidig sjekke at sensorene sitter som de skal. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for raske svar! Har ikke sjekket noe hit til. Er det noe jeg ikke har peiling på så er det abs! Hvor ligger relèet, er det et av de i sikringsboksen? Spor til sensor? Er det de tynne røra som kommer ut av selve abs'n du snakker om? Og sensorene ligger? Et ved hvert hjul et sted eller? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for raske svar! Har ikke sjekket noe hit til. Er det noe jeg ikke har peiling på så er det abs! Hvor ligger relèet, er det et av de i sikringsboksen? Spor til sensor? Er det de tynne røra som kommer ut av selve abs'n du snakker om? Og sensorene ligger? Et ved hvert hjul et sted eller? :oops:

På de ytre leddene står det et tagget spor som går rundt hele leddet, dette er det "ABS-sensorsporet" som jeg prater om. Disse går ofte fulle av skitt, og gjør at ABS'n slutter og fungere. Sensorene ligger og "leser" på disse sporene. Du ser det med en gang du har plukka av hjulet.

Nå har ikke jeg gjort en slik operasjon på en BMW, men gjorde dette på min Honda Accord. Og etter hva jeg tror, så er vel ikke teknikken så veldig ulik på din bil... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...