Gå til innhold

Lekasje fra bensintank, e30 318 touring


Willersrud
 Share

Anbefalte innlegg

fylte full tank på e30en min her om dagen og så var mye mindre bensin dagen etter en da jeg parkerte den.. og så merket jeg at det drypp bensin da jeg hadde den på bukk.. men når det er under 10 liter sånn ca så tror jeg ikke den lekker fordi da holder bensinmåleren seg der den sto over natta.....

Men så fylte jeg ca 30 liter her en dag og sto på ein plass og og da hadde det lekki ut en del etter jegf hadde stått der 5 min:S

er litt dyrt problem dette her hehe. Har noen vært borti detta før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk påfyllingsrøret ditt. ta av høyre bakhjul og skru av plast-innerskjermen. På min touring var hele røret gjennomrustet. Når jeg fylte bensin så kom lekkasjen fra røret. Ikke nok med det , men når du fyller så drar bensinen med seg rustdriten inn i tanken og som tar knekken på pumpen. Så ville sjekket tanken for drit når du først er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme på min e-30 når den var ca 10 år gammel. Var rust på toppen av bensintanken. Typisk at den lekker når den er full. Skiftet den hos Heggem på hønefoss for et par tusenlapper. Da skiftet han litt foringer etc på bakakselen i samme slengen for den må jekkes ned hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...