Gå til innhold

BMW 7-serie?


Just-turbodiesel
 Share

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har tenkt på å bygge opp en 732i e23 manuell med turbomotoren fra 745i e23(manuell). Er det noe spesielt je må passe på?

je ska bygge gatebil av den,så hvor kan je skaffe styling/trimdeler til den og har tenkt å legge en del penger i den. Men håper på tips ang. trim og hvor kan je skaffe de delene??

håper på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling:

Gå for BBS fanger i allefall. Det er den aller fineste frontspoilern du får til E23 etter min mening!

Gå gjerne for den gode gamle "haifronten" og chromespeil.

Det kvikker opp bilen en del og får den til å se mer hissig ut hvis du skjønner :)

Ellers er det vel ikke så lett å finne tak i styling til disse bilene.

De passer ikke til å fylle med styling..

Du kan jo selvfølgelig finne en beskjeden liten spoiler som rett og slett ligger oppå koffertlokket bake (sånn som e rbare 2-3cm høy og følger bagasjelokkets form)

Trim:

Jeg har for min del (til nå...) montert justerban BTR for å få ett høyere bensintrykk og konfilter og boostcontroller.

Kjører på 1,2 bar turbotrykk på min motor. (dette er helt på grensa)

så 0,9 til 1,0 bar på orginal motor skal gå greit.

Du skal få mellom 350 og 400hk ett sted med det trykket.

For å få atter flere hk:

Ta motoroverhaling (gammel motor..) sørg for at alt av lager og pakninger og stempler og stempelringer og kammer og vippearmer og alt slikt er i strøken stand. (dette trengs ikke, men annbefaler det for levetid)

Så må du montere datasprut, kraftigere toppakning og råder og slikt.

Du kan gjerne også porte toppen og eksosmanifolden (eksosmanifolden har lite gjennomstrømning på disse motorene orginalt..), du kan også gjerne bytte til ett bedre grenrør på eksosiden så du får bedre gjennomstrømning der.

Da skal du klare 1,5-1,6 bar vil jeg tro.

En chip er heller ikke å forakte :)

Hvis du atpåtil skaffer tykkere toppakning (for lavere komp) så skal du ikke se bortifra at du skal klare mere i aldetrykk, men dette skal ikke jeg uttale meg noe sikkert om.

Har ikke lyst på skylda for en rasa motor om du skjønner..

Du får bare følge med på mitt prosjekt!

Det blir det nok en god del trim og diverse stæsj ellers rundtom. ;)

Når det gjelder understell:

Bilstein senkedempere hele veien rundt, powerflexforinger og stabstag fremme og bak, så tror jeg det skal gjøre mye, for disse bilene er "ganske" bløte i konstruksjonen.

En annen ting som er ett must er at du bygger om til 745 bremser..

Men selv disse er litt "svake" for å si det sånn, men de klarer da å stoppe bilen, og det er vel hovedsaken.

Men E23 er pene biler og når det gjelder 745 motoren, så er det MYE som kan gjøres! :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten!

Du kan også melde deg inn på: www.E23forum.moo.no :wink:

Det er ett rent E23 forum som ble startet for ca en måned siden men har allerede passert 300 innlegg og har faktisk ganske aktive brukere :)

Det forumet er startet for å forsøke å samle alle eierne av disse sjeldne bilene på ÈTT sted hvor vi kan dele tanker, meninger, tips osv osv..

Velkommen til E23-Forumet i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...