vildrin Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Hallo Har nettop kjøpt meg en 320 som er ombygd til 325(ikke 100% ) Eneste som ikke er 325 er at det mangler bremseskiver bake. dette plager meg. så nå er jeg kommet over en 1986 325ix som er på tur til å vrakes. eieren sa jeg kunne kjøpe alt jeg trengte av deler fra den. derfor lurer jeg på om det er noen som har peiling på om 325ix bakstell passer direkte på min bil, eller om jeg må bygge om noe
Rotty Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 ska passe rett på eneste problemet ditt blir vaieren til handbrekk, den er anerledes enn 325.. du 325ix er 4x4 ox skal du bytte villa jeg bytta hele understell + gir-akslinger- bygg om, knall vinterbil med 4x4
vildrin Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 ska passe rett på eneste problemet ditt blir vaieren til handbrekk, den er anerledes enn 325.. du 325ix er 4x4 ox skal du bytte villa jeg bytta hele understell + gir-akslinger- bygg om, knall vinterbil med 4x4 Hehe ja hadde vært greit med 4*4. men nå har jeg en Tercel med 4*4. bmwen var egentlig tenkt som en sommerbil, vil pusse den opp til prima stand. uansett takk for svar, ble nå litt klokere.
Rotty Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Jeg har hatt terkel å stv.. jæskli bra vinterbil, nå plukker den golfballer på byneset golfklubb
vildrin Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 Jeg har hatt terkel å stv.. jæskli bra vinterbil, nå plukker den golfballer på byneset golfklubb det må være noe av det sykeste jeg har hørt noen har brukt en terkel til. er det mulig å bruke kun skiven fra 325ixen over på min bil så jeg kan få skiver bake? uten å få stress med handbrekke? den ixen var vist krasjet framme så han sa at d meste var skjeivt der. fordelerkassen hadde vist også tatt kveld.
Rotty Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Bare bytte over begge svingarmene bak,bolt on men handbrekke må du nok skifte vaier på om ikke noen andre har nå greie andre løsninger. ta med bremsekraftforsterkern og flytt over den å da blir bremsene mucho betre hvis ikke du har bruk for bkraft forsterkern så send meg en pm da hehe tar en par tre timer den opprasjonen om du er litt uerfaren. det må være noe av det sykeste jeg har hørt noen har brukt en terkel til. Hehe trudde fyren kødda først jeg å men han var dønn seriøs
icc Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Du kan bare bytte svingarmene bake, men det greieste er jo å ta hele bakstellet Er det ikke handbrekk vaiern som må byttes da? mener det.. men uansett skal du få bremseskiver bake og har trommel fra før av må du vel ha større bremsesylinder også.
Rotty Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Du kan bare bytte svingarmene bake, men det greieste er jo å ta hele bakstellet . Ja selfølgelig, det er like greit og skifte hele bakstillinga, trenger jo diffen å..
vildrin Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 så for meg at det sku bli enklere. mener at han hadde solgt klokka, er ikke sikker. skal høre med han. hadde det vært lettere om jeg hadde funnet en orginal 325i som donorbil? . samtidig lurer jeg på om det er vanskelig å få godkjent 320 som en 325? har ikke bygd om en bil før.
Rotty Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 nei ingen problem og få det godkjent så lenge alt er fra en 325 av bremser\understell
Aroid Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 du sett over bærearmene i fra ix til din 320 så trenger du å bare bytt håndbrekkvaieren. På ix er det vell ventilert skiverbake også. så det er jo enda bedre en det er på vanlig 325.
vildrin Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 går for de ix delene tror jeg. får mixe å trikse tel jeg finner ut av det. takk for hjelpen så langt, vist dere har noe mer å legge til så si ifra . skal lage meg egen tråd på prosjekt der jeg skal legge ut bilder av biln å hvordan ting går.
vildrin Skrevet November 4, 2006 Forfatter Skrevet November 4, 2006 hør om du får med bremsesylindern også da! Fikk ta så mye jeg ville ha for 3000kr. så jeg driver på og ribber den helt var en del bra deler på den ennå. fikk meg elektrisk takluke og vinduer. gleder meg til å få på alt på min bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå