Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sliter litt nå med å oppnå normal temperatur på min E36.

Merket også før kuldegradene slo til, at den er sinnsykt treg med

å oppnå varme.

Hva kan feilen være? termostat? AC-veskeinnhold ? annet?

takker for hjelpen. :wink:

Skrevet

Tipper at det er termostaten som "henger" i åpen posisjon. Det vil i alle fall gjøre at det går laaaaang tid før man oppnår normal driftstemperatur (hvis man gjør det i det heletatt).

Skrevet

Kan det ha sammenheng med gammel radiator?

Etter jeg fikk i en helt ny en kjører jeg ca EN kilometer før varmlufta kommer... Men når sant skal sies er jo skovlene på vannpumpa i plast og veldig utsatt.

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
Skrevet
jeg hadde samme problem, viste seg at det ikke var noen termostat i termostathuset... ! Slå den:)

hehe, ja så enkelt og heldig kan man av og til være.

Håper det er her feilen ligger.

Hvor ligger termostaten på en E36? mye arbeid?

Skrevet

Byttet på en 95 316 jeg har og brukte vel 1 time på hele saken. Du må demontere vifta og deretter skru ut 3 ? bolter for å løsne thermostathuset. Monteres i omvendt rekkefølge. OBS at bolten som holder vifta (propellen) f har links gjenger dvs går motsatt vei. Er litt plundrete å få den av noen ganger (dvs få holdt den fast)

Skrevet
Byttet på en 95 316 jeg har og brukte vel 1 time på hele saken. Du må demontere vifta og deretter skru ut 3 ? bolter for å løsne thermostathuset. Monteres i omvendt rekkefølge. OBS at bolten som holder vifta (propellen) f har links gjenger dvs går motsatt vei. Er litt plundrete å få den av noen ganger (dvs få holdt den fast)

Bolten som holder vifta, sitter til tider VELDIG godt fast, så det beste er å få tak i/lage et spesialverktøy som holder igjen viften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...