Mirakulix Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Hei. Sliter litt nå med å oppnå normal temperatur på min E36. Merket også før kuldegradene slo til, at den er sinnsykt treg med å oppnå varme. Hva kan feilen være? termostat? AC-veskeinnhold ? annet? takker for hjelpen.
rams Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Utover dine egne punkter kan det være manglende eller gammel kjølevæske eller defekt rotor på vannpumpe
mr.big Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Tipper at det er termostaten som "henger" i åpen posisjon. Det vil i alle fall gjøre at det går laaaaang tid før man oppnår normal driftstemperatur (hvis man gjør det i det heletatt).
Odland318is Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Kan det ha sammenheng med gammel radiator? Etter jeg fikk i en helt ny en kjører jeg ca EN kilometer før varmlufta kommer... Men når sant skal sies er jo skovlene på vannpumpa i plast og veldig utsatt.
Kjetil 323i E36 Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Et "tips" kan være å ta en skikkelig raditor/kjølesystem "flush". På linken under finner du en bra DIY på dette: http://www.logun.org/radflush.htm Pluss dette kan du jo eventuelt kjøpe en "radiotor/kjølesystem rens": http://www.qmi.no/PRODUCTS.HTML#radiatorrens
Stian333 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Funnet problemet Alex? Har du vært på krontappen og fått sjekket opp dette?
Sollitoo Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Sånn var min også, kom seg aldri rett opp på temp måleren, men etter bytte av termostat, så er den helt topp..
Mirakulix Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Får prøve ny termostat. skal bestille bremseklosser ifra GS også nå så.
Mirakulix Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 Nå har jeg bestilt termostat og termostathus. Håper dette vil gi meg varme Ikke så kult å må ta på seg stilongs for å kjøre en tur når det er 16minus..
jensemann23 Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 jeg hadde samme problem, viste seg at det ikke var noen termostat i termostathuset... ! Slå den:)
Mirakulix Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 jeg hadde samme problem, viste seg at det ikke var noen termostat i termostathuset... ! Slå den:) hehe, ja så enkelt og heldig kan man av og til være. Håper det er her feilen ligger. Hvor ligger termostaten på en E36? mye arbeid?
Tam Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Byttet på en 95 316 jeg har og brukte vel 1 time på hele saken. Du må demontere vifta og deretter skru ut 3 ? bolter for å løsne thermostathuset. Monteres i omvendt rekkefølge. OBS at bolten som holder vifta (propellen) f har links gjenger dvs går motsatt vei. Er litt plundrete å få den av noen ganger (dvs få holdt den fast)
B.E.E. Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Byttet på en 95 316 jeg har og brukte vel 1 time på hele saken. Du må demontere vifta og deretter skru ut 3 ? bolter for å løsne thermostathuset. Monteres i omvendt rekkefølge. OBS at bolten som holder vifta (propellen) f har links gjenger dvs går motsatt vei. Er litt plundrete å få den av noen ganger (dvs få holdt den fast) Bolten som holder vifta, sitter til tider VELDIG godt fast, så det beste er å få tak i/lage et spesialverktøy som holder igjen viften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå