Mauro Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Begynner å lure på om det er ei slitt hardyskive som lager "problemer" for meg. Det som skjer er at i 1. og 2. gir merker jeg at bilen rykker å napper selv om jeg gir gass så forsiktig jeg kan. Å om jeg gir gass å slipper den, så rykker den litt. Hvis jeg skal rypekjøre i kø er det et helvete at den humper å rykker heletiden. Når dette problemer kom, så kom også det med at når jeg girer, så må jeg slippe clutchen KJEMPE rolig ut for at ikke bilen skal nappe til. Bilen var ikke slik før. Om jeg girer normalt, så føles det som om det er en 14 åring som kjører bilen, i og med at den rykker litt. Også om jeg skal bremse på giret å få litt turtall, så kan jeg ikke slippe clutchen rolig ut. Jeg må holde den litt. Virker som den "spretter" litt ut av seg selv på en måte. Det er vanskelig å forklare. Kan det være hardyskiven eller sliten clutch? Hadde også vært flott å få høre en pris på hva det koster å fikse. Takker for svar.
propan Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Kan være alt fra hardy skive til gåene foringer i bakstillinga samt kjempeslark i bakaksel.
Mauro Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 Kan være alt fra hardy skive til gåene foringer i bakstillinga samt kjempeslark i bakaksel. Ikke clutch altså? Om det er kjempe slark i bakaskselen, er det flere symptomer da? Foringene er det nok ikke. Men hva vil det koste å fikse/bytte hardyskiven, eller bakaskel om det skulle være problemet?
325ixturbo Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 hadde samme problem på en e36 jeg også. men da var det 2 skruer på opphenget til bakakslinga som var litt løs.men da var det en ulydd i tillegg
kokfesk Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Tror jeg betalte 1000 kroner for å få byttet hardyskiva på verksted. Men jeg hadde ingen av symptomene du har. edit: skriveleif
Mauro Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 Hvor mye kan det koste å bare sende bilen opp på bavaria å be dem finne ut hva som er galt?
Mauro Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 Tror jeg betalte 1000 kroner for å få byttet hardyskiva på verksted. Men jeg hadde ingen av symptomene du har.edit: skriveleif Og hva var dine symptomer?
kokfesk Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Tror jeg betalte 1000 kroner for å få byttet hardyskiva på verksted. Men jeg hadde ingen av symptomene du har.edit: skriveleif Og hva var dine symptomer? Merket veldig risting på høye turtall. spesielt på 2. og 3. gir. Hele bilen vibrerte skikkelig.
Mauro Skrevet November 4, 2006 Forfatter Skrevet November 4, 2006 Fant ut av feilen i dag! Haha. Bilen får ikke nok strøm når jeg kjører anlegget rimelig høyt. Derfor den er slik som den er. At det er mulig. Føler meg litt flau nå. Kjører alltid med musikken greit på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå