S3TR Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 350 cc @ 3 bar holder til ca 260 hk i motoren med en BSFC* på 6.5 og 80% utnyttelse av åpningstid (dutycycle). Med 4 bar grunntrykk vil dysene lett takle 300 hk i motoren. Tyner du dutycycle (ikke anbefalt) i tillegg til enda høyere grunntrykk, kanskje 350 hk? * BSFC = Brake Specific Fuel Consumtion, hvor mange cc bruker motoren for å utvikle 1 hk i 1 time. 6.5 er typisk for en 12V turbomotor
Rotty Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 350 cc @ 3 bar holder til ca 260 hk i motoren med en BSFC* på 6.5 og 80% utnyttelse av åpningstid (dutycycle). Med 4 bar grunntrykk vil dysene lett takle 300 hk i motoren. Tyner du dutycycle (ikke anbefalt) i tillegg til enda høyere grunntrykk, kanskje 350 hk?* BSFC = Brake Specific Fuel Consumtion, hvor mange cc bruker motoren for å utvikle 1 hk i 1 time. 6.5 er typisk for en 12V turbomotor Noe av det her sjønte jeg men er ikke så klok på det med dutycycle og BSFS sier meg ikke så mye men er lærevillig PS skal bare ha 300. holder for meg. ikke nå justerbart ell nå sånt. skal bruke nyeste MS.
Rotty Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 Er det ikke 135mm råder som står i 325 m20 motoren orginalt. prøver sammenligne veivene og rådene men det ser ut som om de er like i forhold til dieselveiva+320 rådene mine, målte fra midten av hvert hull på rådene så er de 130mm. mulig det er eta veiva som sto i fra før da? det ser oxo ut som om det er samme slaglengde men er ikke sikker på hva de forskjellige slaglengdene er på veivene. dieselveiva har grønne merker og den som sto i hadde røde`/orange lakk merker. rådene veivene
Rotty Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Ser på http://www.bmwe30.dk/ diy m20-2.7 får oppgitt 129hk 325e/525e motorblok 12/86 og frem og 325i topstykke De nyere eta motorer har et topstykke magen til 325i, dog med neddroslet indre og kun 4 lejeskåle. Du skal bruge topstykke, indsugningsmanifold, udstødningsmanifold, motorledningsnet og styreboks fra 325i. Kompressionen vil ligge på 8,8:1, Det er dog i underkanten for optimale ydelse. Ved at fræse noget af topstykket, sku det være muligt at opnå en kompression på 10:1. Husk at tjekke afstanden mellem stempler og ventiler. greit nok. men ser at tidligere er motoren min overhalt, er heller ikke de ETA stemplene som står i men fra m20b25 ser det ut til pga ventil gropene er like de 325 stemplene avbildet der. er ikke noe kløpper i regne kompforhold selv om det er bare normal matematikk, kommer til å bli litt hodebry fram til jeg finner ut hvor mye jeg skal dreie av stempler selv om jeg har 3mm Mls. toppen er planet 0.75- blokka er jeg ikke sikker på hvor mye ble planet men ikke så mye. har liggende alt nå, ringte Kjell fra A-dekk og bestilte en liten pakke derfa å kjempeservise så nå er det bare få regna litt på komp så er det bare sette igang med montering Har ikke så mange bilder enda men kommer noen litt seinere.
Rotty Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Litt bilder av fremgang Bila på vei til Roger`n Ska legge ut ferdig resultat til slutt, Roger`n trur jeg får til det meste til en ok penge,det bare sende PM til meg om int. så kan kan han sikkert hjelpe om noen trenger lakk eller ombygg kaross osv lista er lang Innsug lakka og skal portes litt + 388 dyser Studs montert, det va litt av en jobb ville ikke nedi med det første hehe Blokka hona + plana på sylmo Toppen + 3mm MLS prøvemontert, toppen er sveisa + plana Ja det var det med å prøve holde styr på alt hehe Ble nedreide stempler fra Kimmit å,takker Går litt tregt men det koster
Rotty Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 Liten oppdatering: Toppen levert hos Autotrim for siste rest -skifte styringer -frese nye seter -poleres opp kamlagervangene -tryktestes og portes litt Knock sensor med cabler og styreboks fra viatrack.ca kom i dag. venter MS1v3 med kabler,iat sensor,Lc1 WB og stimulator. vurdere kjøpe en ferdig adapter til orginalt ledningsnett fra en m20b20 90mod så ms passer nesten rett på. Blir å kjøre wastspark med 3dobble coiler (msd mulig) med msns-exstakoden. Sitter å leker meg med Megatune 2.25 men tar litt tid sette seg inn i alt bila er oxo snart ferdig-bilder kommer så fort det er noe å vise.
Rotty Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Motorspecs: Blokk:= Balansert underdel (alt) 524 tds veiv Stødgjørdel PPF Cp smidde stempler ca 8.3:1 i comp smidde råder Arp bolter i hele blokka og til topp Borra 84.51 Pyramideringa Underspyling diesel oljepumpe oljeretur i blokka Nye deksler + vannpumpe og div Topp: Proff porta for turbobruk linjert hona i kamleie Z58 turbokam nye styringer Race Ventilfjærer med titaniums Retainers ppf greinrør Schrichs sportsventiler justerbart kamdrev Innsug: Orginalt men lakkert svart + porta opp litt Precision turbo 990cc dyser PPF fuelRail Tenning: 3 Dobble MSD Coiler Div: Megasonic PoppOff fra Turbonetics LC-1 Bredbandslambda med gauge sacks forsterka trykkplate med 4-pucks sinter Kommer mere uppdates etterhvert
325ixturbo Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 hei bra prosjekt, ser du har samme stempel som meg, der propan spør om stemplene står i tdc mener han om di er på topp øvre dødpunkt. for da som jeg tror da har du dieselveiva og kat stempel eller er jeg på bærtur. mine står også slik som hos deg.
Rotty Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 hei bra prosjekt, ser du har samme stempel som meg, der propan spør om stemplene står i tdc mener han om di er på topp øvre dødpunkt. for da som jeg tror da har du dieselveiva og kat stempel eller er jeg på bærtur. mine står også slik som hos deg. ja det er det for da som jeg tror da har du dieselveiva og kat stempel eller er jeg på bærtur hehe har smidde CP stempler og smidde råder
Rotty Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Det går da i det minste framover, better late than never... Sliten av brutte løfter,useriøse folk i motorbransjen. Har vurdert noen ganger selge hele dritten og reise bruke opp pengene i tailand. men det er slike dager motivasjonen kommer tilbake.
Gjest Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 De hjulbuene var lekre. Stål eller glassfiber? Har ikke vært helt fan av E21 men dette ser veldig bra ut.
Davidsm3 Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 HEi.lurte på hvor du kjøpte di bredderne? har selv en e21 323 som jeg holder på me.. hvor handler du deler? polyforinger?
Rotty Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Skrevet Mars 8, 2008 HEi.lurte på hvor du kjøpte di bredderne? har selv en e21 323 som jeg holder på me.. hvor handler du deler? polyforinger? de er handproduserte breddere sveisa i skjermene, bruker k-mac exsentriske bærearmsforinger og hardere bmw org motorsportsforinger i oppheng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå