rel0ad Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 De skulle ha 1900 for å bytte ett hjullager bak, er det så umulig å gjøre selv? hva koster det for ei sånn presse som man må ha?
Mr_Sunde Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Er ikke umulig å gjøre det selv, men det er jo litt arbeid. Skal du bruke presse så må du jo skru av svingarmen bak. Av med bremse skiver/trommel for deretter å bytte lager. Er litt arbeid. Jeg har brukt hydr. presse når jeg har byttet på min og disse koster noen tusenlapper. Skal du ha noe som duger så må du vel ut med mellom 7 og 10 000. Har noen "mikkemus" greier på biltema, men den er vel på 5 eller 10 tonn og det er ikke alltid det er nok. Er mulig å gjøre det uten presse også, men ikke helt enkelt.
B.E.E. Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Går ut i fra det er på en E-36. Forran er det enkelt, bak veldig vanskelig uten spesialverktøy. Jeg undersøkte dette tidligere i år når jeg skulle skifte bakhjulslager, fikk en pris på 2500 med lager, og selv dette var regningsvarede fremfor å anskaffe verktøy.
rel0ad Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 Har noen "mikkemus" greier på biltema, men den er vel på 5 eller 10 tonn og det er ikke alltid det er nok. så jeg kan være heldig å få det av med mikkemus verktøyet:P må sjekke sidene demmes, er jo extremt løst m, kan liksom dra dekket 2-3mm til vær side så hjullagret må byttes
Mr_Sunde Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Har du sjekket at det ikke er sentermutter som er løsnet?
Mr_Sunde Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Ville sjekket. Kan løsne viss de ikke er låst av. Har opplevd dette på min bil. Bilen vart helt idiot å kjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå