PerL Skrevet November 2, 2006 Share Skrevet November 2, 2006 Har montert xenon fjernlys, og måtte inn med ekstra kabel og rele for å få dette til å fungere. Dette førte til konstant lys feilmelding... Har noen et forslag til løsning av dette problemet? Dette gjelder e46, men er vell likt for alle med computer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 2, 2006 Share Skrevet November 2, 2006 Din lysmodul må programmeres om hos bmw med diagnose.Selv om alt er koblet riktig så skjønner ikke bilens hjerne at det er en annen type lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2006 Share Skrevet November 2, 2006 Hvorfor måtte du bruke egen kabel og relé til dette? Originalledningsnettet skal være tilstrekkelig til xenon også. Xenon trekker tross alt mindre strøm enn halogenpærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerL Skrevet November 2, 2006 Forfatter Share Skrevet November 2, 2006 Ja, xenon har bare 35W effekt, og det fungerer perfekt, uten feilmelding så lenge den bayerske oljebrenneren (330xd) står.... Når motoren går så flimret xenon fjernlysene noen minutter før de sluknet. og jeg er helt sikker på at det ikke var dårlig kontakt i xenon systemet, har ikke gjort noe med de koblingene utenom å koble dem over til relet. Og nå over til REN gjettning: Siden jeg ikke kan finne sikringer eller reler for de orginale fjernlysene, går jeg ut fra at alt dette kontroleres i en "svart boks" og når motoren går så er det flere forbrukere som trekker ned spenningen til denne, som igjen fører til et tilstrekkelig spenningsfall slik at ballastnes startstrøm øker tilstrekkelig til at automatsikringene i den "svarte boksen" blir stående å klapre en stund før de gir opp. Har noen en bedre forklaring, så er jeg bare ører................... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå