Joachim Lie Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Jeg må bytte bremseføler, hvordan gjør jeg dette? har noen en DIY på dette eller?
Tam Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 SLitasjevarsler for bremsebelegg eller ABS føleren? www.autopower.se har diy beskrivelser på ABS føler. Er enkelt.
Joachim Lie Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 1V2C1V1Q30 Det er slitasjevarsleren
propan Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Hvis den er der fra før så erstatt den bare og sett den på akkurat som du tar den andre av... Hvis ikke så setter du den ene enden i det hakket i bremseklossen og putter den andre i kontakten. Du ser det hvis du prøver.
Eirik Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Sliter med det samme fremme på min... Har kjøpt ny del, nr 9 på dette bildet Problemet er bare at jeg ikke finne ut hvor ene enden skal kobles på... Er 2 ledninger fremme, ene går inn i bremsekalliperen, mens den andre var røket og bare knyttet slik at den ikke skulle gå i hjulet... Har kikket rundt overalt rundt bremseopplegget der, men finner ingen fornuftig plass å sette den inn... Sorry trådstarter hvis dette er noe helt annet enn hva du sliter med. Men jeg tror kanskje vi har samme problemet så jeg tar sjansen på å spørre jeg også om noen har peiling på hvor den skal kobles på...
propan Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Ta av lokket som evt dekker bremseklossene. I selve bremseklossen er det ett hakk eller en halvsirkel-der skal du trykke føleren nedi. Skrap litt av lakken så føleren får kontakt.
Eirik Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Takk takk, etter litt søking her på forumet så er jeg rimelig sikker på hva ting er... Den ene ledningen er ABS sensoren, og den skal være der på alle fire hjul.Den andre ledningen er en slitasjevarsler som går inn på bremseklossen, og den skal være på venstre fremhjul og høyre bakhjul. Det er en "engangs sak" som må skiftes dersom den har slått ut på slitte bremseklosser. Den koster ca 100-150,- hos forhandler. Denne må du være litt forsiktig med når du skifter, for den knekker nokså lett i den enden som du setter innpå bremseklossen. Det er forskjellig varenummer på de foran og bak.
Joachim Lie Skrevet November 3, 2006 Forfatter Skrevet November 3, 2006 Sliter med det samme fremme på min... Har kjøpt ny del, nr 9 på dette bildet Problemet er bare at jeg ikke finne ut hvor ene enden skal kobles på... Er 2 ledninger fremme, ene går inn i bremsekalliperen, mens den andre var røket og bare knyttet slik at den ikke skulle gå i hjulet... Har kikket rundt overalt rundt bremseopplegget der, men finner ingen fornuftig plass å sette den inn... Sorry trådstarter hvis dette er noe helt annet enn hva du sliter med. Men jeg tror kanskje vi har samme problemet så jeg tar sjansen på å spørre jeg også om noen har peiling på hvor den skal kobles på... Det går bra, det er jo i samme retning vi søker etter hjelp. Det er en beskrivelse på Autopower.se om hvordan man bytter bremseklosser der står det endel tips
Kjetil Sømme Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Den andre enden av bremsefølern monteres som regel inne i en liten boks montert bak hjulet (inni hjulhuset altså). Følg ledningen fra ABS-følern, så finner du boksen.
Joachim Lie Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 SLitasjevarsler for bremsebelegg eller ABS føleren? www.autopower.se har diy beskrivelser på ABS føler. Er enkelt. dette er flaut enkelt:) klarer du å ta av dekket så er jobben nesten gjort da er det bare å nappe ut slitasjevarsleren i kontaktene på hver side og plugge i nye slitasjevarsleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå