Gå til innhold

BMW E30 320i og computer i taket: får feilmelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg vrir nøkkelen i tennigslåsen, før jeg starter motor, blinker det "Check" i instrumentpanelet (speedo), og når jeg trykker "Check" i computeren i takt, lyser dioden "Bremslicht" rødt.

Når jeg pumper på bremsen en gang, så blir feilmeldingen på computeren i taket borte.

Dette skjer hver gang jeg skal starte.

Har sjekket at pæreholderne og pærene på baklampene er i orden og fri for korrosjon etc.

Hva er feil, noen som har vært bordi noe slik?.

Skrevet

Det er sånn fordi at sjekken blir utført når du trykker på bremsen. Er ikke noe feil. Hold bremsen inne når du starter, så slipper du denne "unødvendige" lampen..

Skrevet

ok, dette var flott å høre at det ikke er noe feil med e30'n min. fulgte ikke med instruksjonsbok på bilen når jeg kjøpte den fra forrige eier, så det står vel noe der om dette med computeren og bremslicht?

Skrevet

Stemmer det med bremselampa ja, men mens vi er inne på temaet.. Får ikke bort feilmeldingen "rucklicht". Alle funksjoner på baklampene virker som søren. Kan det være den lampestyringa i bagasjerommet?

Skrevet

det er jo ryggelys.. når du har den i revers, er det ikke noe annet som lyser da? at det er jordingsfeil en plass...

Skrevet

hjelper ofte med en runde kontakspray inne i kontaktene i baklyset. Er det litt mye korrosjon her lyser lysene som de skal men Check control systemet oppdager det ikke. Har fikset dette flere ganger med å spraye over alle koblingene for pærene++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...