Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Koed skaffer S50/b30 til rundt 30 lapper med kasse 8) Og det blir mye billigere og driftssikkert enn en kompressor matet 328. Når en motor skal konventeres til overlading så koster det penger 8)

Fortell meg hva som må konverteres hvis du lader med 8 psi?

Skrevet
bilen min drar hvertfall veldig greit ifra e36 m3 3.2.

Så har du litt mer enn ett vanlig oppsett fra ESS også da. :)

Og hadde jeg hatt valget mellom kompressor eller en m3-motor hadde nok jeg som Oddis gått for en m3-motor. Som han sier, det blir billigere.

Så en m3 3,0L med kasse, ledningsnett osv til 35k.

Da kommer såklart montering evt i tillegg.

Så monterer du kompressorkittet selv, kommer du vel kanskje billigere ut med det.

Min gamle compact(som da Kristian har nå) klarte 0-100 på rundt 5-5,5sek.

Skrevet
bilen min drar hvertfall veldig greit ifra e36 m3 3.2.

Så har du litt mer enn ett vanlig oppsett fra ESS også da. :)

Og hadde jeg hatt valget mellom kompressor eller en m3-motor hadde nok jeg som Oddis gått for en m3-motor. Som han sier, det blir billigere.

Så en m3 3,0L med kasse, ledningsnett osv til 35k.

Da kommer såklart montering evt i tillegg.

Så monterer du kompressorkittet selv, kommer du vel kanskje billigere ut med det.

Min gamle compact(som da Kristian har nå) klarte 0-100 på rundt 5-5,5sek.

50K er inkudert jobben når det gjelder kompressor, fortell meg hva det komplette motorbyttet og what not koster i arbeidspenger?, ikke alle som kan skru og kjenner en som kjenner en.

Og hvis man virkelig vil ha noe som går bra kan man bytte til lavkompstempler og lade med 14 psi så kan du si hade til hvilken som helst n/a trimmet e36 m3

Skrevet
koed.dk tar rundt 12 tusen for å motere alt som følger med i et Type 2 motorombygningskit .. :)

I Danmark eller?

Bare å reise dit med bilen og vente mens dette blir gjort høres jo billig ut

Skrevet

E46Hazey: Ja, som jeg skrev: Det blir nok billigere å montere kompressorkit om man må sette bort motorbytte jobben også. Men til gjenngjeld får du en motor som tåler mye mer enn en 2,8L. Det er jo ikke til å komme bort ifra.

Og trenger ett opphold i Danmark koste så mye a? Nei da, ta det som en tur....

Tar Koed 12k da, så ender du opp på omtrent den samme summen som ett ferdig montert kompressorkit.

Og skal man bytte stempler i en 2,8L, så kan man jo heller legge pengene i kompressorkit oppå m3-motoren igjen. Da tror jeg vi sier hade den andre veien igjen gitt.

Skrevet
E46Hazey: Ja, som jeg skrev: Det blir nok billigere å montere kompressorkit om man må sette bort motorbytte jobben også. Men til gjenngjeld får du en motor som tåler mye mer enn en 2,8L. Det er jo ikke til å komme bort ifra.

Og trenger ett opphold i Danmark koste så mye a? Nei da, ta det som en tur....

Tar Koed 12k da, så ender du opp på omtrent den samme summen som ett ferdig montert kompressorkit.

Og skal man bytte stempler i en 2,8L, så kan man jo heller legge pengene i kompressorkit oppå m3-motoren igjen. Da tror jeg vi sier hade den andre veien igjen gitt.

Jeg visste du kom til å si det, men her er poenget:

Det er jævla mye billigere å sette lavkompstempler på en 328 enn å montere kompressor på en e36m3, hva kommer det på ca 60K?

Så med andre ord kjøpe m3 motor samt kompressor kit= over 100K

Kompressor med lading på ca 14 bar på 328 med lavkomp ca 60K?

Skrevet

Har man 60k å bruke på motor, har man helt sikkert 40k til å. :)

Og du skal vel klare å enda opp på rundt 80k kanskje.

Dyrt ja, men gromt uten tvil.

Skrevet

Knuse og knuse.. Det er vel jeg litt skeptisk på da.. Men men..

Har man ingen av delene koster jo en 328, ca 15k også. Så taper jo noen tusen der.

Men en 328 med komp går godt, ja! Men en 3,2L m3 går også godt!

Skrevet
Knuse og knuse.. Det er vel jeg litt skeptisk på da.. Men men..

Har man ingen av delene koster jo en 328, ca 15k også. Så taper jo noen tusen der.

Men en 328 med komp går godt, ja! Men en 3,2L m3 går også godt!

Det kan du si men akkurat i dette tilfellet har jo karen en 328.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...