Gå til innhold

Speilvarme E36


Yoneck
 Share

Anbefalte innlegg

Mamma har en '98 316i compact som jeg driver og ordner litt med mens de er bortreist.

Skal det ikke være speilvarme på denne? Jeg trøkker inn knappen for rutevarme baki, og håper det skal tine speilene, men ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på om det er en "norsk" bil eller import bil. Standard utstyret varierer veldig fra land til land

Det er altså ikke 100% standard på dem? Er ikke det litt tragisk på en '98-modell fra et anerkjent merke?

Greier noen å se om den har det utfra chassinummer? På MB slår man bare inn understellsnummer på http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng , og får opp alt om utstyr. Finnes noe tilsvarende for BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har varmen på heile tiden...mulig det er ein form for termostat på dei, men ingen brytar...

Tipper det er som på mercen, da. En sensor i speilet som skrur på varmen når det er behov. Jeg er i hvertfall aldri plaget med dugg eller is på dem.

Det kan nok tenkes at det er varmespeil på bmw'n. Etter et kvarter kan det såvidt anes at det er smeltet ørlitegrann på høyrespeilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan putte inn de 7 siste sifrene fra chassinummer på www.realoem.com og få informasjon om bilen.

Men dette var trolig ikke det du lette etter. Tror man må kontakte en BMW-forhandler.

Ser ut som det stemmer, men hvordan finner jeg utstyrsliste på bilen?

på Detali.ru får jeg følgende om mercen min :

VIN WDB1241931F202139

Model 300 TD TURBO

Chassis 1241931F202139

Engine 603960 12 036246

Transmission 722357 03 598317

Order 0 2 237 70027

Approx. year 1992

Heating 0-23704804

Lights HELLA

Wiper BOSCH

Dealer Braunschweig branch (237)

Interior cloth black (061)

Paint

172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)

Options

211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)

rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980)

550 trailer coupling (с 01.03.1965)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)

591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany

green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

640 15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

750 Becker radio Europa 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)

Veldig kjekt, og gir en grei liste over utstyr. Har dere ikke noe tilsvarende for BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt, og gir en grei liste over utstyr. Har dere ikke noe tilsvarende for BMW?

Joda, har det for BMW, men den heter isåfall 67 81 85 00 ;)

(Tlf til BMW Norge, for dem som ikke visste).

Det er nok en -lukket- database, og hvis en slik en isåfall er på nettet, så er den isåfall ulovlig.

Jeg har ihvertfall aldri sett noe slikt for BMW før på nettet, eller lest om det. I alle tilfeller, så blir det alltid henvist på alle forum jeg har lest at man skal høre med sin lokale BMW-pusher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en compact med speilvarme og mine speil er "is frie" med en gang jeg har startet motoren uten og trykke på knappen for bakrute varmeren. Så tviler på at du har varme i speilene, men ta en titt i service hefte så er det en lapp med utstyret bilen er levert med :idea: (ihvertfall i min) Eller ta deg en tur på nærmeste bmw forhandler og sjekk om bilen ble levert med nevnte utstyr :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har varmen på heile tiden...mulig det er ein form for termostat på dei, men ingen brytar...

Tipper det er som på mercen, da. En sensor i speilet som skrur på varmen når det er behov. Jeg er i hvertfall aldri plaget med dugg eller is på dem.

Det kan nok tenkes at det er varmespeil på bmw'n. Etter et kvarter kan det såvidt anes at det er smeltet ørlitegrann på høyrespeilet.

Viss du har varme funkar det dårleg! På min er det tint opp fullstendig på toppen 2 minutt om det så er dekka av is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har varme funkar det dårleg! På min er det tint opp fullstendig på toppen 2 minutt om det så er dekka av is...

Jepp, funker i beste fall dårlig.

Jeg skal sjekke kontakten til speiljusteringen for dårlig kontakt der.

Hvordan tar jeg av speilene? Må vel gå an å se om det går ledninger for varme inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...