-Anders- Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Etter en ukes fri fra jobb skulle jeg på`n igjen. Jeg svinger inn på ring 3 ved ryen og kjører retning sinsen og blir møtt av et 60 skilt... jeg tenker, what the fuck? her har det da alltid vært 80 ( kanskje 70..husker ikke riktig siden jeg ble så opphengt i de 60 skilta) Deretter kommer et stort skilt der det står miljø-fartsgrense fra 01.nov til 15. april ca.. Har også vært miljø-fartsgrense på 4`ern oppover mot gjøvik(når man kommer fra sinsen-krysset) som jeg vet om. Så undrer jeg, hva pokkern er poenget med disse smålige fartsgrensene? På de 3 åra jeg har brukt ring 3 for å komme meg på jobb, har det aldri vært miljøgrense der, eller endring av fartsgrensene. Og veien kan fint brukes i hastigheter opp mot 100km/t, om ikke mer!! Noen som kan svare meg på hva som er poenget?
soft-ice Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 . november innfører Statens vegvesen miljøfartsgrense på Ring 3 og riksveg 4 i Oslo. Miljøfartsgrensen innebærer at hastigheten reduseres til 60 km/t for å bidra til en vesentlig reduksjon av miljøfarlig svevestøv. [31.10.2006 11:00] På riksveg 4 fra Sinsenkrysset til Grorud har det vært miljøfartsgrense i vinterhalvåret siden 2004. Nå innfører Statens vegvesen miljøfartsgrense også på Ring 3 fra Ryen til Granfosstunnelen ved Lysaker. - Erfaringene fra miljøfartsgrensen på rv. 4 var svært positive. Konsentrasjonen av det miljøfarlige svevestøvet ble redusert med nesten 40 prosent. Vi er derfor optimistiske med hensyn til effekten også på Ring 3, forteller prosjektleder Gry Larsen i Statens vegvesen. I fjor ble EUs grenseverdier for svevestøv gjennomsnittlig overskredet ukentlig i Oslo i vinterhalvåret. Det er påvist at miljøfartsgrense er et tiltak som gir svært god effekt. - Piggfrie dekk, vasking og ekstra salting av vegnettet har ikke vist seg å være nok for å overholde EUs miljøkrav. Det betyr at vi er nødt til å iverksette ytterligere tiltak. Lavere fart vil bety redusert oppvirvling av svevestøv, sier prosjektleder Gry Larsen. Miljøfartsgrensen gjelder fra 1. november 2006 til 15. april 2007.
///Magnus Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Skal visstnok redusere spredningen av svevestøv...
Kjetil Sømme Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Poenget er visstnok å begrense svevestøvet. De gidder jo ikke vaske veiene, det koster vel mer penger enn å henge opp skiltene! Men jeg kan vel bare oppfordre folk til å gi skikkelig gass akkurat forbi manglerudsenteret og andre steder brakkene med måleutsyret står plassert. Håpet er jo at en høyere konsentrasjon av svevestøv nå med disse Miljøfartsgrensene, vil medføre at de dropper dette til neste år og begynner å vaske hyppigere. Blir nesten som å la være å støvsuge hjemme og heller be alle om å gå veldig sakte rundt så de ikke virvler opp støvet. De hybelkaninene er sikkert ikke plagsomme etter 6 mnd... Og hvis en stakkar løper inn rundt juletider, så får alle i huset akutt luftveisinfeksjon.
-Anders- Skrevet November 3, 2006 Forfatter Skrevet November 3, 2006 aha! Men syns dette blir for dumt jeg.. trafikken flyter "omtrent" som før.. Ikke i 60, men i 75-80 med litt forsiktighet ser jeg. Så seinest i dag når jeg skulle på jobb, ei som ble tatt.. Hun suste først forbi meg i hvertfall 100, så etter 10 sek kommer politibil susende forbi.. Følger hun fra ryen til ulven ca før det er på med blålys! De drar nok mye penger på billister som gir faen i den nye fartsgrensa tenker jeg. Ja, som du sier Kjetil, de kunne heller ha rengjort og vasket veiene.. hvertfall funnet på noen annet "smart" enn å minske fartsgrensene!
pocket Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Men jeg kan vel bare oppfordre folk til å gi skikkelig gass akkurat forbi manglerudsenteret og andre steder brakkene med måleutsyret står plassert Haha! Skal huske på å gire ned hvis jeg ser en slik
E46Hazey Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Vel egentlig så er det bare å forby piggdekk i Oslo så slipper kanskje denne "miljø" fartsgrensa. Please ikke kom med den underkjølt regn greia, det skjer 1 til 2 ganger i året og da hjelper det knapt nok med piggdekk også. Er det glatt så tilpasser man farten etter forholdene, klarer man ikke dette har man ikke noe bak rattet å gjøre.
///M Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 jeg ble blitza av den stygge hvite dritten på veien, 4dager før den nye fartsgrensen skulle inføres. ring til politiet som satte meg over vegvesenet som videre satte meg over til flere 10talls forskjellige kontorer, til slutt fikk jeg et svar, vent til boten kommer, også kan du ringe.
Glenno Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 hmm, lite kjent med navn men fra retning Drammen istad og inn til Oslo. Så ingen miljø skilt jeg, men kansje det ikke er det på denne strekka? Når jeg søkte litt på dagsavisen som også skrev om dette idag fant jeg det ikke men mange artikler som omhandler tema f,eks denne http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1895380.ece men fant også andre artikler der det striddes mot argumenter for dette. Har de blitt enige om at dette er bra nå da eller?
-Anders- Skrevet November 3, 2006 Forfatter Skrevet November 3, 2006 Glenno: Man kjører på ring 3 om man kommer fra gøteborg/stockholm/Ski osv og inn mot oslo. Ikke fra drammen edit: Med mindre man ikke kjører rett frem mot Oslo sentrum da. Må svinge av e6 mot ryen som vel er starten på ring 3..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå