Gå til innhold

Rare lyder fra motoren på 320 e36


tobben!
 Share

Anbefalte innlegg

Har en litt snedig lyd/vibrering i motoren på bilen min. Det er en 92 modell 320 uten vanos. Det vibrerer i rattet på tomgang, og jeg hører svake "banke/murre"-lyder i takt med vibreringen i rattet. Det er først og frems når motoren er varm, og jeg synes det har blitt kraftigere i det siste. Forøvrig har motoren gått 240000km, men har alle servicer og både går og virker knall på alle andre måter. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde sikkert vært lurt. Det var det første som slo meg også, så jeg fikk en "ekspert" til å høre på det på verksted, men han kunne ikke høre noe feil på kjedet. Er det mulig å høre det uten å åpne å sjekke? Synes det virket litt merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den motoren så bør man uansett skifte reg kjede og strammer ved ca 180 000km. selv om du ikke hører noe, da får du en motor som går like bra som om den var ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke verre en at når du har skiftet ut dette (om det er det som er problemet), så forsvinner ulydene, motoren blir plutselig kvikkere og bensinutgiftene lavere osv osv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det SKAL byttes etter 180000, for det er ikke gjort på min som har overholdt alle servicer....men det er tydeligvis flere som mener det er nødvendig rundt den km. standen. Regner med jeg kommer til å gjøre det snart i allefall. Mener snapdrive skulle ha ca 3500,- for jobben inkl. deler. Tror ikke jeg skal prøve meg på det selv, men hvis noen i trondheimsområdet kjenner noen/evt. gjør slike ting billigere så ikke nøl med å si fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat i kontakt med Strandveien auto i Trondheim å de sa at det ikke forplantet seg vibrasjoner i rattet hvis registerkjedet begynte å få det, og de sa også at det veldig skjelden var behov for å bytte reg. kjede.

hmmmmm.litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den motoren så bør man uansett skifte reg kjede og strammer ved ca 180 000km. selv om du ikke hører noe, da får du en motor som går like bra som om den var ny..

Litt OT her men, jeg ahr en 96 mod. M52 som snart runder 170.000 km. Ligger det an til at jeg bør skifte hele greia snart jeg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...